středa 12. února 2014

Recenze: World After

Autorka: Susan Ee
Knižní série: Penryn & the End of Days #2

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★★★
Anotace:
Když skupina lidí zajme Penryninu sestru Paige v domnění, že je to příšera, tak celá situace skončí masakrem. Paige zmizí. Lidé jsou vyděšení. Máma je zničená.
Penryn se vydá do ulic San Franciska, aby Paige našla. Proč jsou ulice tak prázdné? Kde všichni jsou? Její pátrání ji zavede přímo do srdce tajných plánů andělů, kde letmo nakoukne do jejich motivací a zjistí, kam až jsou andělé ochotní zajít.
Raffe mezitím hledá svá křídla. Bez nich se nedokáže znovu setkat s anděly a zaujmout jeho právoplatné místo jako jeden z jejich vůdců. Když si musí vybrat mezi tím, jestli získá svá křídla zpátky, nebo zachrání Penryn, co si vybere?

Recenze může obsahovat spoilery.
Když Penryn konečně získala svou sestru zpátky, tak doufala, že by vše snad mohlo být už v pořádku - jenže Paige už není taková, jaká bývala a její zubožený vzhled přitahuje pozornost mnoha lidí v táboře rezistence. Situace nakonec vyvrcholí do toho bodu, že ji několik lidí napadne a zmatená Paige z tábora uteče. To opět nechává Penryn, aby se za ní samotná vydala a pokusila se ji opět jednou najít - zároveň v sobě ale i samotná dusí pochyby o tom, jestli je její sestra vůbec stále ta stejná osoba, kterou byla předtím, než se jí tohle všechno stalo, ačkoliv si uvědomuje, že to není vina Paige.

Ani nedokážu říct, jak dlouho jsem se na World After těšila. Jen co jsem dočetla první knihu, Angelfall, která mě opustila se značným cliffhangerem, tak jsem počítala dny do vydání dalšího dílu a zároveň jsem se i trochu bála, aby sérií nepostihla "kletba" druhých dílů. A s radostí musím říct, že jsem rozhodně zklamaná nebyla, právě naopak.

Už v recenzi na minulý díl jsem si značně pochvalova hlavní hrdinku knihy Penryn. A v této knize se můj obdiv pro ni jen zvětšil. Nedovedu si představit, co bych dělala, kdybych byla v její situaci já. Nejspíš vzala nohy na ramena a utekla. A ačkoliv tohle má Penryn mnohdy chuť udělat, tak se vždy vzchopí a udělá to, co je potřeba. Obdivovala jsem na ní, že i když si nebyla tak úplně jistá, co se z Paige teď stalo a zda už někdy bude úplně tak její sestra, tak přece jen neváhala se za ní vydat a udělat cokoliv pro to, aby ji opět jednou dostala zpátky. Sourozenecké vztahy se mi v knihách opravdu líbí a hlavně jsem ráda, že ten jejich Susan napsala poněkud složitěji.

Už od začátku jsem tušila, že se v téhle knize nebude Raffe vyskytovat tolik (i když jsem doufala, že trošku přece jen ano) - a měla jsem pravdu. A i za tohle musím Susan pochválit, protože ačkoliv tam nějaké (naprosto skvělé) momenty jsou, tak nám autorka přece jen vyjádřila, že se tenhle příběh netočí kolem milostného aspektu příběhu (ačkoliv v něm má roli), nýbrž kolem mnohem důležitějších věcí, což se mi opravdu líbilo. A upřímně? I když neměl zase tolik scén - tak ty, které tam s ním přece jen byly, mi to všechno vynahradily.

Nebyla jsem si jistá, zda bude Susan schopná vytvořit knihu, která by byla ještě lepší než Angelfall - a světe div se, ona to dokázala. Opět jednou mě donutila si číst až do tří do rána (a jsem si celkem jistá, že jsem měla druhý den školu, což byl taky jediný důvod, proč jsem knihu nakonec odložila) a doufat, že všechno dobře dopadne. Děsit se nad situacemi, které Penryn i ostatní prožívali a skutečně se cítit, jako bych já sama byla součástí příběhu. A samozřejmě mě také několikrát naprosto rozesmát a Penryn and the End of Days se oficiálně stalo jednou z mých naprosto nejoblíbenějších sérií.

Dobrá zpráva? První díl u nás již vychází i v češtině (pod názvem Pád andělů) a můžu s čistým srdcem říct, že pokud byste na mě někdy narazili v knihkupectví a zeptali se, co si máte přečíst, tak vám právě tuhle knihu vrazím do ruky, abych tak řekla. Protože pokud tuhle sérií alespoň nezkusíte, tak rozhodně o hodně přicházíte.

6 komentářů:

  1. Já se teprve chystám na první díl. :) A tato obálka je naprosto kouzelná! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nevíš kdy vyjde sruhý díl v Češtině ??
    První už jsem několikrát přečetla a hrozně se těším na další... :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, mám dojem, že datum vydání ještě nebylo stanoveno, ani jestli kniha vůbec vyjde. Kdyby se prodávala, tak by třeba mohla vyjít nějak ke konci 2014/začátku 2015, to je ale jen můj odhad a zrovna nakldatelství Motto nijak zvlášť nesleduju, takže ani nevím, jak dobrý. :) A jinak tě naprosto chápu, já sama první díl musela číst už tak 5x :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj mám přečteny oba díly a marně vyhlížím třetí. Teď jsem se s konečnou platností dozvěděla, že nebude pro neúspěšný prodej dvojky. Chci tě poprosit jestli si četla trojku můžeš ji ve stručnosti shrnout? Ráda bych věděla jak to dopadne a AJ neovládám. Díky Stáňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :)
      Tak to je teda pořádná škoda, že u nás ten třetí nevyjde, fakt že jo. Možná špatná reklama nebo tak, jinak si nedovedu představit, že by se lidem tahle série tolik nelíbila.
      Jinak ohledně toho trojky, upřímně nevím, jak moc ti pomůžu, už je to trošku dýl, co jsem ji četla a ke znovupřečtení jsem ještě neměla možnost, tak doufám, že ten můj popis bude za něco stát.
      Ale ve zkratce tam vlastně šlo o snahu konečně porazit Uriela. Raffe získá zpátky svoje křídla a s Penryn se nejdřív skze Beliela (to by bylo na dlouho :D) vydali do minulosti (prakticky do "podsvětí", nebo Jámy, nevím, jak bylo přeložené to místo, kam byli posláni Raffovi strážci), aby osvobodili Raffovi strážce a vzali je vlastně do naší doby. Po tom, co se jim to podaří, nastane vyvrcholení boje mezi Urielem a Raffem o pozici posla (kvůli tomu šli osvobodit strážce, Raffe potřeboval oporu) - Uriel uspořádal jakýsi "krvavý boj" na lidi s tím, že kdo jich uloví víc, tak vyhraje.
      Raffe a spol. se toho samozřejmě neúčastnili, naopak drželi Uriela a jeho partu od lidí, ale Uriel kromě vraždění ještě vytvoří strašně moc velkých pekelných psů, takže jsou stejně všichni v nebezpečí. Hlavně Penryn, kvůli které pak Raffe povolá Lucifera, kterého potkali v té Jámě, a vymění svá křídla za to, že Lucifer Penryn a všechny zachrání. No a Penryn s Raffem jsou pak spolu na zemi s tím, že Raffe má znovu ta černá křídla. Samozřejmě tam bylo i hodně skvělých scén Penryn/Raffe a vtipných dialogů mezi strážci (nevím, jestli je mám přeložené dobře, v Bibli se moc nevyznám :D). :)
      Jako fakt doufám, že někdy budeš mít možnost si knihu přečíst, je to fakt na houby :/

      Vymazat
    2. Moc děkuju za vyčerpávající odpověď. Už jsme s kámoškou vymýšlely plány jak se složíme na překladatelku :)Takže ještě jednou moc díky!!! Jen ještě jak dopadla ségra Penryn?

      Vymazat