úterý 2. února 2016

Recenze: Huntress

Autorka: Malinda Lo
Knižní série: Prequel ke knize Ash

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Příroda ztratila v lidském světě rovnováhu. Slunce už roky nesvítilo a plodiny odumírají. A co je horší, začaly se vynořovat zvláštní a nepřátelské bytosti. Přežití lidí visí na vlásku.
Aby byla tato krize vyřešena, tak byly rozhozeny věštecké kameny a Kaede s Taisin, dvě 17-leté dívky, jsou vybrány, aby se vydaly na nebezpečnou a neslyšenou cestu do Tanlili, města královny víl. Taisin je sage, naplněná magií, zatímco Kaede patří zemi a není v ní ani špetka nadpřirozeného. I přes to jsou při této misi osudy těchto dvou dívek spojeny. Zatímco jsou členové jejich skupiny oběťmi nadpřirozených útoků  a vílích triků, tak se na sebe začnou obě dvě spoléhat a dokonce se do sebe i zamilovávat. Ale království potřebuje jen jednu lovkyni, která jej zachrání, a to, co ta záchrana vyžaduje, by mohlo Taisin a Kaede navždy rozdělit.

Recenze obsahuje označený spoiler
Taisin a Kaede obě navštěvují školu pro magicky nadané dívky. Jenže kromě tohoto by obě nemohly být více rozdílné. Zatímco Taisin je nadaná a jejím snem je stát se mocnou sage, Kaede se nejenže o školu ani moc nezajímá, nýbrž ani není magicky nadaná a na škole je jen proto, že je její otec vlivná osoba v zemi. Když se ale králův syn, Con, musí vydat na cestu do říše víl, tak se ve vizi Taisin ukáže, že jak ona, tak Kaede, musí jít s ním. Vydávají se tak na nebezpečnou cestu pouze v doprovodu pár stráží.
Huntress mě dost zaujala svou anotací a také tím, že se jedná o knihu s homosexuálními hrdinkami. Na zas tolik, kde by hlavní hrdinové nebyli heterosexuální, člověk nenarazí, a když už jo, tak mě většinou třeba moc nezaujme děj. U Huntress se ale jednalo o trefu do černého a já se rozhodla, že si knihu absolutně musím přečíst.

Taisin i Kaede jsem měla obě ráda. Byly naprosto rozdílné, ale obě měly své dobré (i ty špatné) vlastnosti a rychle si mě získala jak rezervovaná Taisin, s jejíž opatrností jsem se dokázala sžít, tak dobrodružná Kaede, jejíž rebelie se mi opravdu zamlouvala. Přirozeně tak netrvalo dlouho a já jim začala fandit, ať svou cestu v pořádku zvládnou a také ať se dají dohromady. Líbilo se mi, jaký mají mezi sebou vztah, jak si vzájemně věřily. 

Oblíbila jsem si i Cona, u kterého jsem si nejdřív říkala, aby to nebyl nějaký namyšlený blbeček, ale už po pár stránkách po jeho představení jsem věděla, že to rozhodně není jeho případ. Opravdu se mi líbilo jeho pouto s Kaede a jak se oba vzájemně podporovali, stejně jako jeho rostoucí náklonost k jedné člence jejich stráže, Shay.

Samozřejmě, dala jsem knize tři hvězdičky, tak se asi ptáte proč, když ji zatím jen vychvaluju. No, zatímco se mi rozhodně líbil svět, který autorka vytvořila a určitě si ráda přečtu i knihu Ash, které byla Huntress prequelem, tak se určitě nejednalo o dokonalý kousek. Ze všeho nejdřív jsem měla problém celkově s tím, jak byla kniha napsaná. Měla jsem dost problém se do příběhu pořádně dostat, i když byl zajímavý a napínavý. Nezažila jsem prostě ten okamžik, kdy bych si svět kolem sebe pořádně neuvědomovala, právě naopak. A když už se mi místy podařilo se do děje dostat, tak mě z něho autorka pro jistotu sama vytáhla svými změnami pohledů postav. Teda, proti různým pohledům nic nemám, ale když čtu jeden odstavec z pohledu Kaede, pak čtu další a teprve o pár řádků později zjistím, že to už ke mně „mluví" Con, tak to dokáže zmást.

Pak mě zklamala ještě jedna věc. Tohle už je dost spoiler na konec knížky, takže pokud máte o četbu zájem, tak upozorňuji, abyste tento odstavec přeskočili a šli rovnou na finální - vadilo mi to, jak vztah Taisin a Kaede skončil. Teda, na jednu stranu jsem proti tomu nic neměla, byla jsem ráda, že život ani jedné nezávisel na jejich vztahu a každá si šly svou cestou. Jenže. Kolikrát už tohle bylo, ať už v knihách nebo ve filmech, provedeno? Vždyť „tragický" konec homosexuálního páru už je prostě ustavený vývoj děje. Tak jsem byla trochu zklamaná, že se tak stalo i tady.

Sečteno a podrtženo, rozhodně se nejedná o špatnou knížku. Autorka vytvořila opravdu zajímavý svět a já si ráda přečtu knihu Ash, která s tímto příběhem souvisí. Jenom doufám, že se autorka vyvaruje těm náhlým skokům mezi postavami, a že tentokrát nebudu, co se konce týče, zklamaná.

Žádné komentáře:

Okomentovat