středa 30. července 2014

Recenze: By a Thread

Autorka: Jennifer Estep
Knižní série: Elemental Assassin #6

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Nikdy jsem si nemyslela, že si budu potřebovat vzít volno od toho být nájemnou vraždekyní.
Jmenuji se Gin Blanco a jsem nájemná vražedkyně jménem Pavouk. Všichni kriminálníci z Ashlandu na mě mají políčeno a snaží se si pro sebe udělat jméno tím, že sejmou Pavouka. Takže si myslím, že je dobrý nápad vypadnout z Ashlandu, než se situace uklidní.
Takže mám namířeno na jih do nóbl plážového městečka se svojí mladší sestrou, Briou, abychom si užily víkendovou zábavu na slunci. Ale když Briině staré kamarádce vyhrožuje mocný upír se smrtelnou elementární magií, tak to vypadá, že přece jen budu ze svého kufru muset vytáhnout své stříbrokamenné nože. Ale tentokrát nemusí ani má kamenná a ledová magie stačit k tomu, aby mě neodvezli domů v rakvi.

 Recenze obsahuje spoilery.
Nájemná vražedkyně Gin Blanco rozhodně nemá problém s tím, že by se snad nedokázala postarat o kohokoliv, kdo jí jde po krku. Jenže když po ní najednou jdou všelijací amatérové jen proto, že se snaží si pro sebe udělat jméno, tak to začne být trochu únavné. Její dlouholetý kamarád Finn jí následně navrhne, aby si konečně vzala nějakou tu dovolenou a Gin jeho návrh tentokrát neodmítne a naopak se se svou mladší sestrou Briou vydá do plážového městečka, aby si užily trochu toho klidu. Jenže když se jedná o život Gin, tak je značně nepravděpodobné, že by se na jejich výletě nemělo nic zvrtnout. Briině staré kamarádce totiž vyhrožuje mocný upír a Gin se cítí povinna jí pomoct.

Recenze za recenzí ohledně této série a já neustále opakuju, jak mi Gin opravdu přirostla k srdci. Jasně, s tím, že je nájemná vražekyně, je to poněkud zvláštní, ale opravdu se mi líbí její morální kompas, který ji řídí i v této knize. Protože ačkoliv tak trochu žárlí na Briinu kamarádku za to, že s ní prožila všechny ty věci, které Gin unikly, že má s její mladší sestrou mnohem lepší vztah, tak to přece jen odsune stranou, aby jí pomohla. Stejně jako to dělá vždycky, bez ohledu na to, jak těžký ten úkol může nakonec být.

Nutno dodat, že mi jí bylo v téhle knize značně líto, a to kvůli tomu, jak to bylo s Briou. Z předchozí knihy jsem předpokládala, že by to mezi nimi mohlo být v pořádku, Bria má ale stále nějaké ty předsudky - navíc svou sestru ještě tak dlouho nezná. A když Gin trpěla, tak já trpěla taky a doufala jsem, že se jim podaří najít nějakou "společnou půdu", na které svůj vztah budou moci pořádně založit. Byla jsem ráda, že alespoň vztah Gin a Owena zůstal nezlomný (alespoň prozatím), a to i navzdory znovuobjevení se detektiva idiota. Pro ty, kdo neví, o kom mluvím - detektiv Donovan Caine, který Gin ve druhé knize odkopl, protože se nedokázal smířit s jejím životním stylem, si udělal domov v již zmíněném plážovém městečku. Musím říct, že z toho, co on občas vypouštěl z pusy za idiotiny, jsem ho chtěla akorát tak přerazit pánvičkou. A kdo viděl Na vlásku ví, že je to značně účinná zbraň.

Celkově musím říct, že ačkoliv kvalita knih tak úplně nespadla, tak jsem tomuto dílu přece jen musela dát o hvězdičku méně - důvodem byl převážně pomalejší začátek. Ke konci už jsem se do šestého dílu této série dostala stejně jako do těch předchozích, na začátku tomu ale něco chybělo. Na druhou stranu jsem ale ráda, že je ten menší propad skutečně jen malý, protože poté, co Gin v minulé knize porazila svou úhlavní nepřítelkyni jsem se bála, aby mě tenhle díl už vůbec bavil.

Kniha mi celkově opět nabídla tu akci, na kterou jsem se tolik těšila a ani tentokrát mě Jennifer Estep nezklamala. Upřímně jen doufám, že to takhle bude i nadále - tahle série má přece jen nějak kolem 12ti dílů a já opravdu doufám, že Jennifer i nadále ví, co dělá. Čeho je moc, toho je totiž moc - momentálně je to ale stále tak akorát a já tuhle sérií můžu opět jen doporučit. Jestli totiž hledáte nějakou ať už s magií, nebo nájemnými vrahy - tahle je to pravé.

Žádné komentáře:

Okomentovat