čtvrtek 4. července 2013

RC Recenze: Temná akademie - Rozpolcení

Autorka: Gabriella Poole
Knižní série: Darke Academy #3

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 288
Překlad: Čeněk Matocha

Česká anotace:
Darkova akademie začíná nový semestr ve starobylém Instanbulu. Cassie je vznešeností města nadšená, nemá ale sílu na to, aby si pobyt pořádně užila. Musí si zvolit mezi privilegovaným světem Vyvolených a svými nejlepšími přáteli. Cassie stojí před osudovým rozhodnutím, které jí může změnit život jednou provždy. Mezitím se městem plíží vrah a podezření může padnout na kohokoliv...


Stručný děj
Začíná nový semestr a tentokrát se Darkova akademie nachází v Istanbulu. Cassie doufá, že by tohle mohl konečně být vcelku dobrý rok - díky Isabelle nemá problém s krmením a ani Kateřina po událostech z minulého roku na školu nechodí. Poté ale začnou najednou mizet Vyvolení a to včetně Ranjita a Cassie je odhodlaná přijít na to, co se to vlastně děje. A mezitím musí taky zjistit, jak je to ohledně jejích citů k Richardovi a Ranjitovi a koho z nich vlastně chce. A ještě k tomu to i vypadá, že Isabellu začíná kvůli svému nově nabytému přátelství s některými Vyvolenými ztrácet...

Kolem a kolem
Co se Cassie týče, můj názor na ni se ani ve třetím díle Darkovy akademie nijak nezměnil - pořád byly chvíle, kdy mi přišla v pohodě a chvíle, kdy bych ji nejradši uškrtila. Ehm. Například když absolutně nechápala, proč by Isabelle vadilo, že se pořád někde zahazuje s Vyvolenými. Já nevím, Cassie, asi se jí nelíbí barva jejich šál nebo něco, že? Nehledě na to, že se mi nelíbilo ani to, jak občas zacházela s Richardem - teda, uznávám, ten kluk ji v minulosti ublížil, rozhodně se od té doby k ní ale choval víc než dobře a nelíbilo se mi, že k němu Cassie ani prakticky nemohla být přes půlku knihy upřímná.
Už jsem se v recenzi na druhý díl zmínila, že nemám ráda Ranjita. Tak teď ho nemám ráda už maximálně a rozhodně jsem celou dobu fandila spíš Richardovi - pravda je taková, že ani jeden z nich není zrovna svatoušek, mezi nimi dvěma bych ale kdykoliv brala spíš jeho. A Isabella? Ta se pořád chovala, no... Isabellovsky. Nijak to ani vyjádřit nedokážu.

Napětí stoupá
Určitě musím říct, že ačkoliv jsem měla trochu problém se do knihy první polovinu pořádně dostat, tak mě bavila o trošku víc než dvě předchozí knihy v této sérií. Myslím, že tam bylo o trochu víc toho napětí a i zápletka se začíná o trochu více zabarvovat a všechno spěje do toho většího 'finále' a jde to poznat. Pořád to nebylo nejlepší a prvních 150 stran mě kniha opravdu zas tolik nebavila, potom jsem se do ní ale dokázala dostat a konečná akce mě bavila i víc než ve druhém dílu.

Přece jen mě ale na knize něco naštvalo - a to autorčina neznalost toho, co slovo 'feminismus' prezentuje. Už tak si jeho význam mnoho lidí v dnešní době misinpretuje a když tomu 'obrázku' přispívají i dnešní autoři, tak se není čemu divit.

Překlad
Stejně jako při předchozích dvou dílech, i u téhle se mi překlad zamlouval a nevšimla jsem si tam žádných nejasností nebo překlepů a kniha se mi rozhodně četla dobře.
Shrnutí a hodnocení
Temná akademie: Rozpolcení se mi určitě líbila více než její předchůdkyně. Stále ale měla menší mouchy a já to bohužel necítím na víc než na tři hvězdičky , ačkoliv musím říct, že se to tentokrát už opravdu blíží těm čtyřem. Bohužel se ale v knize vyskytlo pár věcí, které se mi nelíbily, které mě "navrátly zpátky do reality", či jak to tak říct. I tak se ale jedná o dobrou, svým způsobem i oddechovou sérií a určitě i o nějakou, kterou bych na čtení rozhodně doporučila - najdete tam akci, romantiku a i nějaké to menší napětí, což je vždy jen dobře.

 Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat