pátek 22. března 2013

RC Recenze: Bitva o labyrint

Autor: Rick Riordan
Knižní série: Percy Jackson #4

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384
Překlad: Dana Chodilová

Česká anotace:
Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější.
Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…


Stručný děj
Ve světě Percyho Jacksona začíná jít do tuhého - to, že na něho opět jednou zaútočily nějaké mytologické bytosti ještě tak neobvyklé není, jenže Tábor polokrevných je v mnohem větším nebezpečí než obvykle - vypadá to, že Luke své poslání myslí skutečně vážně. Kronos navíc neustále sílí a pokud Percy s kamarády rychle něco neudělají, tak by to mohl být jejich konec. A proto když s Annabeth objeví vchod do tajemného Daidalova labyrintu, který by mohl skýtat řešení jejich problému, tak se do něj spolu s Tysonem a Groverem vydají, ačkoliv si jsou moc dobře vědomí rizik, která na ně čekají - nebyly by první, kteří z labyrintu naprosto zešíleli. A jejich nepřítelem není jen samotný labyrint, nýbrž i ti, kteří v něm přebývají.

Kolem a kolem
Ve svých recenzích k Percymu vždy vychvaluji, jak jde vidět, jak Percy roste - a to proto, že ono to opravdu jde vidět. A já musím říct, že se mi tenhle vyspělejší Percy rozhodně zatraceně líbí - svým způsobem je to pořád ten malý kluk, ale má už jiné zkušenosti a rozhodně už hodně dospěl. Pravda, pořád dělá nějaké ty chyby - ale to je jen další věc, která se mi na něm líbí - nikdo není dokonalý a jsem si jistá, že mnoho z nás už taky udělalo sakra hodně věcí, kterých lituje a tudíž je mnohem lehčí se vžít do Percyho kůže. Samozřejmě nám jako obvykle nezapomíná ukázat svůj vtipný pohled na nějaké události.

V téhle knize jsme mohli trochu víc poznat i Nika di Angela, které jsem si za tu dobu rozhodně stihla oblíbit a doufám, že se tam bude vyskytovat o něco více. Postava záporáka Luka se v této knize také opět objevuje a musím říct, že svým způsobem nám ukazuje takové dvě tváře, což mu jen dodává na zajímavosti.

Labyrint je značně zákeřný
Tahle série pomalu, ale jistě, graduje do velkého finále, o kterém věřím, že bude naprosto úžasné - už tenhle díl mě dokázal naprosto pohltit, ještě více, než ten přechozí, a stejně jako Percy, tak roste i kvalita děje a naši hrdinové se musí vypořádat se stále více a více zapeklitými situacemi a já jen doufala, že se z toho všichni dostanou živí a zdraví, protože to místy opravdu nebylo jasné. Musím říct, že se mi na téhle sérií mimo jiné líbí i ty nejrůznější mytologické bytosti - autor nám každý díl představuje nějaká jiná 'monstra' a to mě rozhodně baví. S těmi knihami je to i takový menší mytologický kurz a já mám mytologií rozhodně ráda.

Překlad
Jako obvykle, tak se mi i překlad 4. dílu Percyho líbil. Čtverku jsem už četla v angličtině a musím říct, že tam opět jednou nevynikly nějaké anglické dvojsmysly. Ale to opakuji pořád a opět to rozhodně není chyba překladatelky.

Shrnutí a hodnocení
Tahle série je, nutno říct, díl od dílu lepší a lepší - a proto nemůžu dát v pořadí čtvrtému dílu nic jiného, než plných 5 hvězdiček, protože nic jiného už ani dát nemůžu. Tahle série je rozhodně jednou z těch, které naprosto stojí za přečtení. Pokud jste se zasekli někde v prvním díle, protože vás to tolik nebralo, tak to s dalšími díly série přece jen zkuste - mají totiž velký potenciál s tím, že vás mile překvapí. A já osobně už se jen těším na to, jak to všechno dopadne.

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat