RC Recenze: Moře nestvůr

Překlad: Dana Chodilová

Po klidném školním roce se na mně valí další problémy.
Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu.
Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...
Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
Jdeš do toho s námi?

Percy Jackson zachránil svou mámu a taky o sobě konečně zjistil pravdu - je to polobůh, syn boha moře Poseidóna. Momentálně navštěvuje už další školu a jediné, na co se těší je, aby se zase mohl vypravit do Tábora polokrevných, na místo, kde se konečně cítí dobře. Jenže tentokrát je něco jinak a když se Percy se svými přáteli do tábora konečně dostanou, tak zjistí strašnou pravdu - někdo otrávil Thaliin strom a ten umírá, spolu s Vrchem polokrevných. A jedinou nadějí na udravení stromu je získat bájné Zlaté rouno, které vyléčí vše, čeho se dotkne...

Percyho mám jako postavu strašně ráda. Často jsem se jen smála jeho vtipům a myšlenkovým pochodům, protože právě ony jsou jedním z důvodů, proč se mi tahle série tolik líbí. Bez Percyho vtípků by to totiž nebylo ono. Taky se mi opravdu líbilo, že Percy, jakožto už o rok starší, než byl minulou knihu, trošku dospěl a i na stylu psaní to bylo vidět. Pořád ještě je to malý, teď 13ti letý, kluk, ale i tak Rick dokázal krásně vystihnout tu menší evoluci, která se s ním odehrála, což bylo rozhodně velké plus.

Musím i říct, že mám opravdu ráda Annabeth. Na svůj věk je opravdu chytrá a jen tak něco ji nezastraší. prostě ten typ hrdinky, které člověk jenom fandí. Grovera jsme si tentokrát zase tolik neužili, ale i tak mě dokázal párkrát rozesmát. Naopak se setkáváme s Tysonem, kterého jsem si opravdu moc oblíbila a jestli se bude v dalších knihách také vyskytovat, tak si rozhodně stěžovat nebudu.

Vzhůru do Moře nestvůr!
Celkově musím říct, že mě druhý díl bavil o něco víc, než ten předchozí. Myslím, že se tam toho dělo o trochu víc a menší Percyho dospění bylo jen plus. Opravdu se mi líbilo, že ačkoliv se celkový děj soustředil na něco jiného, tak Rick přece jen nezapomněl na tu hlavní zápletku knihy a sem tam na nás hodil nějaké menší odhalení, které teda zas tolik odhalující nebylo, ale pořád něco.

Jestli se Rickovy knihy něčím vyznačují, tak jsou to určitě jeho cliffhangery (neboli vyvrcholení na konci knihy). A v téhle knize rozhodně jeden nechyběl. Musím říct, že kdybych musela čekat rok na pokračování, jak už to v té Americe bývá, tak bych jen netrpělivě čekala na to, jak to bude pokračovat.

I tentokrát se mi překlad opravdu líbil a nemusela jsem se nad ničím pozastavovat. Jak už jsem psala, tak Percy trochu dospěl aprávě i na tom překladu to bylo znát.

Nemůžu říct, že bych se u Percyho nudila. Neustále mě rozesmával a děj se mi taky opravdu líbil. Pořád ještě je to ale na ty 3 hvězdičky, které jsem dala už předchozímu dílu, ovšem Moře nestvůr je opravdu jen krůček od toho dostat čtyři hvězdičky, u kterých jsem si jistá, že pokud si tohle 'tempo' rick udrží, tak se jich dočká třetí díl.