čtvrtek 5. července 2012

Recenze: Web of Lies

Autorka: Jennifer Estep
Knižní série: Elemental Assassin #2

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Jmenuju se Gin Blanco.
Můžete mě znát jako Pavouka, nejobávanějšího nájemného vraha na jihu. Teď už v tom byznysu nedělám, ale problémy si mě vždycky nějak najdou. Jako tehdy, kdy se dva kluci pokusili vyloupit mé oblíbené místo s grilem, Pork Pit. Potom na restauraci někdo střílel. Projednou ty kulky ale nebyly určeny mně. Byly pro Violet Foxovou. Od té doby, co jsem souhlasila, že pomůžu Violet a jejímu dědečkovi ochránit jejich majetek před zlým těžařským magnátem, začínám přemýšlet, zda jsem s tou prací skutečně skončila. A stejně tak detektiv Donovan Caine. Jediný upřímný polda v Ashlandu má celkem problém se smířením se s jeho city ke mně s jeho mentalitou skauta. A já stěží dokážu držet své ruce od toho sexy těla. Co můžu říct? Ovládám kamennou magií a trochu taky i tu ledovou, ale moje srdce není celé ze skály. Naštěstí, Gin Blanco svého muže vždy dostane... ať už živého nebo mrtvého.

Recenze může obsahovat spoilery.
Poté, co se Gin rozhodla, že bdue chtít přání svého mrtvého šéfa, Fletchera Lanea, a konečně se svou prací nájemné vražedkyně sekne, tak se ukáže, že si svůj odpočinek jen tak neužije. Nejdřív chtějí Pork Pit vyloupit dva kluci a následně na restauraci někdo střílí. Ne že by to Gin zase tak vadilo - nutno dodat, že její odpočinek byl zatím celkem nuda a když už se může dočkat nějaké té akce, tak proč ne, že? A proto, když se dozví, že Violet a jejímu dědečkovi vyhrožuje Tobias Dawson, protože touží po jejich pozemku, tak se rozhodne jednat. Takhle si Gin svůj odpočinek rozhodne nepředstavovala.

Ti, co čtou mé recenze (nebo alespoň četli tu na první díl) ví, že jsem se už na konci recenze k prvnímu dílu této série zmínila, že se mi druhý díl líbil o něco víc, než ten první. Dalo by se dokonce říct, že opravdu o hodně - jak kdyby tam najednou bylo to, co mi v prvním díle chybělo a ačkoliv to pořád na těch pět hvězdiček nebylo, tak jsem si touhle knihou tuto sérií rozhodně oblíbila.

Musím říct, že se mi hodně líbí takový ten 'vývoj' Gin - dříve pracovala skoro jen za peníze a 'pro bono' práce dělala jen občas, ale když ji o pomoc požádá Violet Foxová, tak tu práci vezme, i když z toho nic mít nebude. Taky se mi líbilo, že se dále dozvídáme o Gininém mrtvém šéfovi, Fletcherovi, nějaké věci, které jsme předtím my, ani Gin, nevěděli. Líbilo se mi, že Fletcher prostě není JEN takový, jaký byl nejdřív představen. Co se ale týče jeho syna, Finna, tak ten se pořád vůbec nezměnil, za což jsem samozřejmě ráda. Finn je prostě Finn a já si tuhle sérií nedokážu bez něj a jeho vtípků ani představit.

To samé platí i k trpasličím sestrám Jo-Jo a Sophií. Opravdu doufám, že se toho o Sophií už brzo něco víc dozvíme, protože mě její minulost opravdu zajímá. Co se týče detektiva Donovana Cainea, tak musím říct, že ačkoliv se mi ze začátku i trochu líbilo, že si jsou s Gin tak rozdílní, tak teď jsem mezi nimi vůbec neviděla, že by to snad někdy mohlo fungovat. Donovan je prostě typický hodný polda, který by rozhodně nikdy nedokázal Gin přijmout takovou, jaká je. Je tak hrozně proti tomu, co Gin dělá, že si prostě ani nedokáže připustit, že co se týče Ashlandu, tak je momentálně Gin spíše jednou z těch, co s těmi padouchy něco dělá. Naopak jsem si už teď oblíbila Owena Graysona, který sice zatím neměl v knize takový prostor, ale už tak se mi s Gin rozhodně líbil.

Abych se přiznala, tak když jsem si přečetla první díl, tak jsem si myslela, že se bude jednat o jednu z těch průměrných sérií - tu, kterou čtu a mám celkem ráda, ale nijak zvlášť se k jejímu přečtení neženu. Druhý díl mě ale přesvědčil o opaku a rozhodně mě nalákal na díl třetí. Konečně mi totiž stránky ubíhaly před očima tak, jak mají - jednu chvíli jsem na padesáté stránce a než se naděju, tak už někde kolem stovky, což se mi u prvního dílu nestalo. Vlastně ani nevím, v čem konkrétně uběhla ta změna, rozhodně tam ale byla a jsem za to ráda.  Taky se mi líbilo, že jsme také konečně trochu více nahlédli do Gininé minulosti. Nějaké ty 'flashbacky' zde sice byly už v prvním díle, teď se do toho ale konečně pořádně dostáváme. Tuhle sérií rozhodně nemůžu nic než doporučit - je tam chytrá hlavní hrdinka, které budete fandit, aby s těma padouchama zametla a hlavně pořádná akce.

Žádné komentáře:

Okomentovat