pátek 19. července 2013

Recenze: The Exiled Queen

Autorka: Cinda Williams Chima
Knižní série: Seven Realms #2

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★
Anotace:
Pronásledovaný smrtí své matky a sestry se Han Alister vydává na jih, aby započal své studium v domě Mystwerk v Odenově brodě. Ale to, že opustil Fells neznamená, že nebezpečí není daleko. Na každém kroku Hana pronásledují Bayarovi, silná čarodějnická rodina, která touží po znovuzískání amuletu, který jim Han ukradl. A dům Mystwerk má svá vlastní nebezpečí. Tam Han potká Crowa, tajemného čaroděje, který odsouhlasí, že bude Hana vyučovat ty nejtemnější části magie - ale dohody, kterou uzavřou, může Han litovat.
Mezitím, princezna Raisa ana'Marianna utíká před nuceným manželstvím z Fells, doprovázená svým přítelem Amonem a jeho trojicí kadetů. Nejbezpečnější místo je teď pro Raisu v domě Wein, vojenské akademií v Odenově brodě. Pokud se Raise podaří řpedstírat, že je normální studentka, pak jí dům Wein nabídne jak útočiště, tak vzdělání, které Raisa potřebuje, aby se úspěšně zhostila své role jako další královna na trůně Šedého vlka.


Recenze může obsahovat spoilery.
Život Hana Alistera se v poslední době nenávratně změnil poté, co mu zabili matku a mladší sestru a Bayarovi mu taky nechtějí dát pokoj - Han koneckonců ukradl jejich ceněný amulet, který kdysi patřil Algeru Waterlowovi, Démonskému králi. A když už teď nemá své náramky, tak se objevila i jeho síla, díky které může amulet využívat - a spolu se svým kamarádem Ohnivým tanečníkem se vydává na cestu do Odenova brodu, kde se bude v domě Mystwerk učit magií. Do Odenova brodu míří ale i dědička královského trůnu, Raisa ana'Marianna, která utíká před manželstvím s Micahem Bayarem, do kterého ji její matka chtěla vnutit. A netrvá dlouho, než se ti dva znovu setkají.

Do The Exiled Queen jsem se pustila celkem delší dobu poté, co jsem četla první díl této série, neboli The Demon King, který mě zas tolik nenadchnul. Nutno dodat, že jsem do TEQ šla už s tím, že jakžtakž vím, co čekat - díky čemuž jsem tentokrát hádám už nebyla tolik zklamaná nedostatkem akce a samým mluvením a žádnými činy (pokud nepočítáme pár posledních stránek) a byla jsem schopná si knihu o trochu víc užít, dokonce natolik, že ode mě dostala ty čtyři hvězdičky. Ale upřímně je to značně na hraně, protože k tomu, aby se stalo mou oblíbenou sérií, má Seven Realms ještě daleko.

Mým prvním problémem je asi to, že jsem si s ani jednou z hlavních postav nevytvořila nějaký zvláštní vztah. Dokonce ani s žádnou vedlejší. Ne že bych Raisu či Hana neměla ráda, ale prostě si mě nezískali v tom smyslu, že bych s nimi všechno napjatě prožívala. Upřímně, jak už jsem se zmínila, ani nebylo nic co tolik prožívat. Ano, jsou to v celku dobré postavy, ano, líbí se mi spolu. Ne, nejsem schopná o nich napsat padesátistránkovou esej na téma, jak jsou úžasní. Což je rozhodně škoda, protože postavy jsou částečně důvod, proč se člověk do knihy zamiluje - neboli tak, že s nimi všechno prožívá. S nimi jsem nic extra prožívat nedokázala.

Negativa ale stranou, tento díl se určitě vydařil lépe než ten první - rozhodně už začíná být zajímavější a i zápletka se trochu 'zhušťuje' a nabývá větších rozměrů, díky čemuž si kniha rozhodně dokázala udržet mou pozornost a mě rozhodně zajímá, jak to všechno bude pokračovat. přece jen ale, než se dostanu ke třetímu dílu, tak se série asi ještě načeká - koneckonců jsem po dočtení nedostala takový ten pocit typu 'panebože, musím si okamžitě přečíst další díl', i když doufám, že pokud se bude série stále jen zlepšovat, jak to bylo z prvního dílu na druhý, tak by mě ten pocit po dočtení třetího dílu snad popadnout mohl. Ale to se ještě nechám překvapit.

Prozatím můžu říct jediné - Seven Realms rozhodně není špatná série. Jistě, našla jsem si na ní celkem pár much, přece jen se mi ale líbí styl vypravování a celý svět, který Cinda vytvořila a to dost na to, abych v něm zůstala až do konce této série. Budu jen doufat, že se v dalších dílech dočkám nějaké té pořádné akce. Toho mluvení a nicnedělání už bylo dle mého názoru až dost.

Žádné komentáře:

Okomentovat