pondělí 8. července 2013

RC Recenze: Vymítač duchů

Autor: Derek Meister
Knižní série: Světlo, které zabíjí #2

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 328
Překlad: Olga Hereinová

Česká anotace:
Existují.
Ian Boroughs to ví.
Vidí je.
Slyší je.
Cítí je.
Objeví se z ničeho nic.
Čeho se dotknou, shoří.
DUCHOVÉ.
Mělo to být léto plné dobrodružství. Přesně tak si to naplánoval Ian se svým kamarádem. Při hledání Ianova nezvěstného dědy se ale ze spekulací stává šokující pravda. Světelné bytosti, které surově vraždí vše živé, opravdu existují a jsou jim v patách. Kdo jsou tito duchové? Je možné je zničit? Boj o život začíná...


Stručný děj
Ianu Boroughsovi se od té doby, co poprvé spatřil zářivé bílé světlo, které mu poté i zabilo psa, rapidně změnil život. Jde po něm zabiják, on netuší, co přesně se to vlastně děje a jediné, na co dokáže myslet je to, že musí najít svého dědu, Harveyho Boroughse, který by na celou situaci mohl uvrhnout nějaké to světlo. Jeho cesta ale rozhodně nebude jednoduchá a ani zdaleka se neblíží konci. Navíc začne mít problémy i se svým dlouholetým kamarádem Bpmem a začíná přemýšlet, zda ho někdy vůbec doopravdy znal...

Čijo mezitím stále prchá před policií a snaží se zjistit, co přesně zabilo její babičku a i vědec Daniel se vydává na vlastní výzkum...

Kolem a kolem
Zatímco v minulé knize mě výskyt několika různých postav překvapil, v téhle jsem se na některé z nich značně těšila. A o to víc jsem byla zklamaná, když se v ní moje oblíbená část - ta s vědcem Danielem - nevyskytovala příliš často. Přesto ale jeho příběh nabral zajímavý spád a já doufám, že se ve třetí knize bude vyskytovat častěji, protože mě jeho část opět bavila ze všech nejvíc.

Rozhodně jsem si ale užívala i vyprávění z pohledu Čijo, kterou jsem si značně oblíbila už v minulé knize a ani v téhle se nic nezměnilo. Co ale musím říct je, že právě vyprávění z pohledu hlavní postavy, a to Iana, mě zrovna nebralo. Stejně jako Ian samotný. Není to tak, že by dělal nějaké extra hloupé věci, jenom si mě prostě on ani jeho příběh nedokázaly nijak zvlášť získat, takže pro mě byl celkem problém dostat se do celé knihy, vzhledem k tomu, že právě Ianovy části zabírají minimálně polovinu z ní.

Ne tak zlatý střed
Z toho, co vím, je Světlo, které zabíjí, trilogie. A u většiny trilogií jsem se bohužel setkala s úkazem, který nazývám prostě "prostřední kniha" - neboli ta kniha, kde vyprchala veškerá novota děje a zároveň se tam zase tolik neděje, protože si autor spíše jen připravuje půdu na velké finále. V tomhle případě už zbývá jen otázka, zda jsou autoři či autorky schopní napsat knihu tak dobře, že prostřední kniha, co se kvality týče, předčí tu první. Většinou se jim to nepodaří, stejně jako se to pro mě nepodařilo ani Dereku Meisterovi. Protože po úžasném prvním díle, který mě naprosto dostal a já se Vymítače duchů ani nemohla dočkat, přišla kniha, která mě také naprosto dostala. Bohužel ale spíše tím, jak špatně se mi oproti prvnímu dílu četla.

Z části na tom měl určitě, jak už jsem psala, podíl Ian. Jeho část mě absolutně nebavila, až zas tolik se toho tam nedělo... jasně, nějaké odpovědi na naše otázky jsou důležité, přece jen bych do toho ocenila trochu víc toho napětí a ne jen musela číst o tom, jak se Ian s Bpmem zase hádají a vyčítají si kdovíco. 

Překlad
Proti překladu žádné nímitky nemám - překlepů ani gramatických chyb jsem si nevšimla a kniha se mi rozhodně četla dobře. A vzhledem k tomu, že s němčinou zrovna velké kamarádky nejsme, bych neměla bez překladu ani možnost si tuhle sérií přečíst. Tenhle díl mě možná trochu zklamal, přece jen by rozhodně byla škola, kdyby mi s takovou unikla.

Shrnutí a hodnocení
Od Vymítače duchů jsem toho rozhodně čekala mnohem víc, což svým způsobem zapříčinilo to, že jsem z knihy byla tolik zklamaná. Proto jí bohužel musím dát 3 hvězdičky, neboli o stupeň horší hodnocení než s jakým jsem zavírala první díl. Rozhodně je to ale série, kterou bych doporučila všem fanouškům takových těch trochu sci-fi knih a na jejíž další díl se rozhodně těším a nemůžu se dočkat, jak to všechno dopadne.

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat