pondělí 1. dubna 2013

Recenze: The Reckoning

Autorka: Kelley Armstrong
Knižní série: The Darkest Powers #3

Chloe Saundersové je patnáct a ráda by byla normální. Bohužel je geneticky upravená necromanka, která dokáže probudit mrtvé, aniž by se pořádně snažila. Teď ona a její stejně nadaní (nebo spíš 'prokletí'?) přátelé boujují o své přežití proti zlé společnosti, která je stvořila.
A jako by toho nebylo dost, tak Chloe bojuje se svými city k Simonovi, milému čarodějovi, a jeho bratru Derekovi, ne tak milému vlkodlaku. A obává se, že se naklání na stranu vlkodlaka...
To rozhodně není normální.

Chloe Soundersová je se svými přáteli pořád na útěku - až na to, že tentokrát se dočkali pomoci od přítele otce Dereka a Simona, Andrewa a našli něco jako dočasný domov. Jenže jak už to bývá, ne vždy je všechno tak, jak se zdá a naši přátelé se opět jednou budou muset vypořádat s problémy, které na ně čekají i ze strany jejich nově nalezených spojenců a také s dalšími zradami, které jejich cestu za odpověďmi rozhodně nedělají o nic snažší.

Na to, až si přečtu již poslední díl v sérií Darkest Powers, jsem se rozhodně těšila. A můžu rozhodně říct, že mě poslední díl vůbec nezklamal - pořád jsou tu sice otázky, na které jsme nedostali odpověď, kupodivu mi to v tomto případě ani nevadilo (což má částečně dočinění i s takovým "spin-offem" o jiném projektu, který Edisonova skupina inicializovala, který píše). Kelley prostě umí psát a já jí v téhle knize absolutně všechno žrala.

Chloe jsem si za ty tři knihy opravdu oblíbila - nemusela jsem si říkat proč dělá to, co dělá, protože jsem to rozhodně chápala a určitě je to jedna z mých oblíbených hlavních knižních hrdinek. Co se týče Simona s Derekem, tak v téhle knize si mě Derek získal opět o něco víc - mám je neskutečně ráda oba, i ten jejich vztah, ale promiň Simona, pro mě je to rozhodně Derek. Stejně tak jsem si rozhodně oblíbila Tori. Zatímco v minulých knihách mi místy přišla otravná a místy jsem s ní v něčem i souhlasila, tady jsem si ji skutečně dokázala oblíbit - rozhodně se stoprocentně stala součástí party a já jí to skutečně přála a jsem za ni rozhodně ráda. A Liz byla taky úžasná, jako vždycky.

Celkově se mi třetí díl líbil určitě nejlépe ze všech - zatímco jednička pořád měla nějaké ty mouchy a dvojka byla takovou typickou druhou knihou, tak trojka si mě dokázala získat už maximálně - líbilo se mi všechno: postavy, děj, bylo tam i nějaké to napětí a i pár těch překvapení. Strašně se mi líbilo, jak se věci napříč knihami postupně vyvíjely mezi Derekem a Chloe a o to víc i v téhle knize - opravdu jsem jim fandila, aby se dali dohromady a doufala, že se tak opravdu stane a nevstoupí to nějaká tragédie. Naštěstí se tak nestalo.

Tohle je rozhodně série, kterou nemůžu jinak než doporučit - vyskytují se v ní postavy, které si rozhodně oblíbíte, Kelley vám na konci sice nedá všechny odpovědi, které hledáte, mně osobně to ale absolutně nevadilo, naopak mě ještě víc navnadila na to si přečíst její pokračující sérií. Rozhodně si taky na své přijdou fanoušci nějaké té akce a menší, pomalu budující se romance a i menší originality - tahle série to má prostě všechno. Tak na co ještě čekáte?