pátek 8. března 2013

Recenze: Hadí spirála

Autorka: Christy Raedeke
Knižní série: Mayské proroctví #2

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 280
Překlad: Drahomíra Michnová

Česká anotace:
Caity byla předurčena sehrát důležitou roli při záchraně lidské civilizace. Je však ve velkém nebezpečí, zrádná organizace Fraternitas je jí v patách. Pokud Caity a její přátelé selžou, převezme vládu organizace a odsoudí vše k zániku. Podaří se získat dostatečnou sílu pro záchranu světa? Naplní se starodávné proroctví?




Stručný děj
Ještě před pár týdny by Caity Mac Firelandovou nikdy nenapadlo, že jednou bude klíčem k záchraně lidstva. Jenže momentálně z toho je její až příliš reálná skutečnost a zločinná organizace Fraternitas se rozhodně nezastaví před ničím, aby jejímu snažení zabránila - a teď je Caity navíc bez strýčka Li, který ji, zdá se, zradil a vzal si s sebou i knihy významné pro její poslání. Naštěstí má ale stále Alexe a Justine, kteří jsou ochotní ji s čímkoliv pomoct a to taky dělají. Bude to ale stačit na to, aby se Caity podařilo osvobodit lidi ze spárů korporací, které se snaží zabránit jejich vývoji, který již před staletími předpověděli Mayové?

Kolem a kolem
Musím říct, že můj názor na Caity zůstává poměrně stejný jako z předchozího dílu - nijak zvlášť mě neiritovala a nebylo tam nějak moc chvil, kdy bych si snad říkala, že je blbá a že její akce absolutně nechápu. Na druhou stranu jsem ji ale ani ve druhém díle nedokázala mít tolik ráda - prostě si mě absolutně ničím nezískala, a to samé platí i o Justine a Alexovi - uznám, že je Alex rozhodně chytrý a některé věci, co ho napadly, celkem stály za to, ale prostě jsem s nimi ten příběh nedokázala tak úplně prožívat. A opice pan Papírek mě v tomhle díle už přímo děsil. Ne, tak chytrá opice rozhodně není roztomilá.

Mladí proti světovým korporacím
Co rozhodně nemusím vynechat je to, jak mi některé věci v knize, stejně jako v předchozím díle, přišly až neuvěřitelně směšné. Caity potřebuje cestovat po světě? A hle, tady máme jednu školu, jejíž smyslem je to, že studenti se učí formou cestování! Je sice pekelně drahá, ale Caity má naštěstí tak úžasné rodiče, že jí zaplatí, co si zamane. Už v předchozí knize mi to vadilo a celkově celý podklad, na kterém je příběh založen, kniha se ale četla celkem dobře a já doufala, že si mě stejně získá id ruhý díl - bohužel musím říct, že mi přišel o něco horší než ten první, méně čitelný a asi i nudnější.

Překlad
Překlad se mi líbil a k němu se mé námitky ke knize rozhodně nevztahují, určitě se mi knize četla tak dobře, jak jen to v dané situaci šlo. Sice jsem si všimla překlepu či dvou, nebylo jich tam ale tolik, aby mi to nějak vadilo a rušilo mě to při čtení.

Shrnutí a hodnocení
Jak už jsem se vyjádřila - zatímco první díl mě dokázal od půlky alespoň celkem chytnout a četl se mi značně lépe, tak tento už pro mě to své 'kouzlo' ztratil a já si mnohem více začala všímat nejrůznějších až příliš nepravděpodobných scénářů, neuvěřitelných náhod (i takových, které náhody nakonec nebyly) a proto nemůžu dát knize více než 3 hvězdičky. Bylo to sice o fous, přece jen se tam ale objevily nějaké aspekty, které dokážu ocenit. Podle mě by knihy možná dokonce bavily spíše mladší čtenáře - protože ti starší si už holt budou uvědomovat až přílišnou nepravěpodobnost situace a hlavně nelogické chování některých postav.

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat