sobota 16. března 2013

RC Recenze: Nepřítel mého nepřítele

Autorka: Kateřina Petrusová
Knižní série: Bavettovi #2

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 360

Česká anotace:
Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?





Stručný děj
Bývalá policistka Joan Westová si myslela, že má svůj život naprosto v pořádku - ačkoliv se o svou dceru Amy stará sama, tak je spokojená a její nová práce není tak nebezpečná jako ta stará. Jenže Joan svým způsobem něco dluží králi drogového podsvětí a ten na její dluh rozhodně nezapomněl - proto unese její dceru a chce po ní, ať zabije član italské mafie, Roberta Bavettu. A Joan je rozhodnutá, že to udělá, protože by pro svou Amy přece udělala cokoliv. Navíc, Robert Bavetta je koneckonců mafián. Jenže to vypadá, že to nakonec nepůjde tak "snadno", jak si myslela.

Kolem a kolem
Joan jsem si oblíbila - opravdu mnohem více, než Paige. Na internetu jsem narazila na nějaké komentáře ohledně toho, že je Joan svým neustálým vyváděním a hysteričením otravná - já mám ale otázku: Jak byste se cítili vy, kdyby vám někdo sebral vaše dítě? Její chování jsem dokázala pochopit a rozhodně mi přišlo jako přirozená reakce na něco takového (s tím, že je Joan bývalá policistka). Co se týče Roberta, tak toho jsem si oblíbila už v předchozím díle této série a rozhodně jsem se na něco zatraceně těšila - a nezklamal. I jeho jsem si oblíbila více než hlavního mužského hrdinu předchozí knihy, tedy Michaela. Oba mi rozhodně přišli takoví... reálnější. 

Co se mi na knize ale hlavně líbilo byly scény Roberta s Johnnym. To jejich přátelství já prostě žeru a určitě jsem se nejednou musela jejich konverzacím zasmát.

Akčnější než předchozí díl
U předchozího dílu jsem si stěžovala, že se tam zrovna moc mafiánských věcí nevyskytovalo - a tenhle díl to, když už ne úplně, tak alespoň trochu, napravil. Rozhodně v něm byla o trocha víc akce a určitě mě taky mnohem víc bavil. Pořád to mělo nějaké mouchy - zápletka se vyřešila v půlce knihy a potom už se prakticky nic nedělo, navíc mi místy přišlo značně divné, že Joan, bývalé policistce, po určité době vůbec nevadí, že je Robert mafián - ach na láska musí dělat divy - což mi přišlo značně divné. Celkově se mi ale Joan s Robertem líbili mnohem více než Paige s Michaelem a světe div se, já se u těch jejich scén dokonce křenila jak blázen. Pořád to bylo zatraceně romantické. Pořád se v knize vyskytovaly občas až neuvěřitelná klišé. Ale mě to kupodivu zatraceně bavilo.

Shrnutí a hodnocení
Ačkoliv jsem po přečtení prvního dílu měla spíše pochyby, tak mě nakonec druhý díl naprosto dostal. No dobrá, možná ne úplně naprosto - nějaké věci mi přece jen trochu vadily - rozhodně ale dost na to, abych knize dala 4 hvězdičky. A rozhodně se jedná o knihu, kterou bych vám s radostí trčila pod nos a přinutila vás si ji přečíst. Určitě je to kniha pro romantiky, myslím ale, že i fnaoušci jiným žánrů si můžou přijít na své - já jsem toho jasným důkazem.

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat