sobota 16. února 2013

Recenze: Poklad

Autorka: Kathy Reichs
Knižní série: Virals #2
Čteno v: Češtině
Hodnocení: ★★★★★
Česká anotace:
Tory a její přátelé narazí v Charlestonu na stopu po dávném pirátském pokladu. Viráti se ocitají na nebezpečné cestě plné zákeřných pastí, bezhlavých mrtvol a tunelů zalitých vodou. Poklad ale nehledají jen kvůli dobrodružství… v sázce je osud ostrova Loggerhead.
Jejich nadpřirozené vlčí schopnosti mohou být jedinou šancí, jak překonat všechny nástrahy. Po pokladu totiž pátrá i někdo další…
Zároveň se nepříjemně blíží i Toryino uvedení do charlestonské společnosti. Napětí mezi Tory a otcovou přítelkyní Whitney stále stoupá a Tory se musí ovládat, aby nevybuchla.
Ale mnohem důležitější je udržet smečku pohromadě. Tory a její přátelé se musí spojit, aby zachránili svůj ostrov, práci svých rodičů i svou budoucnost.


  
Recenze může obsahovat spoilery.
Tory Brennanová a její přátelé se pomalu snaží zvyknout na schopnosti, které nedávno získali. Navíc je začíná trápit ten fakt, že netuší, jak se jich vůbec zbavit - na jednu stranu jsou super, na tu druhou ale přemýšlí nad tím, co budou dělat, až opustí ostrov Loggerhead. A co se Tory týče, tak tohle rozhodně není její jediný problém - neustále se totiž pouští do křížku s otcovou přítelkyní Whitney, kterou nemůže obsolutně vystát. Jenže poté Viráti natrefí na případ pirátky Anny Bonnyové, která kdysi na Loggerheadu ukryla poklad, a jsou Tory je přesvědčená, že se jim ho pomocí jejich důvtipu a schopností podaří najít. 

Tory jsem měla vždycky ráda - v hodně ohledech jsem se s ní dokázala naprosto sžít a rozhodně se mi líbilo i to, že byla chytrá. A to se ani v téhle knize nemění - naopak, svým zájmem o historií a touhou zjistit, co se vlastně s pokladem Anny Bonnyové stalo, mi přišla ještě bližší. A kluci knize také jen dodávají - nad Hiem a Sheltonem se dokážu vždy zasmát a Ben je zase takový ten tajemnější typ, u kterého sice přemýšlíte, co se mu honí hlavou, přece jen ho ale máte rádi. (A co se týče mě, tak už bych je s Tory ráda viděla spolu. Prostě se to stát musí, jasné?)

I přes mou touhu po nějaké tí interakci mezi Tory a Benem se mi na knize líbí hlavně to, že se na nějakou romantiku ani nezaměřuje, což je pro jednou přece jen příjemná změna - a druhý díl na tom není jinak. Vím, že si asi trochu protiřečím, ale co už se dá nadělat. Co bych ale v knize naopak uvítala by bylo asi to, aby se více zaměřovala na ten fakt, že jsou z těch čtyř Viráti a oni netuší, jak se toho zbavit - jo, občas to umí být fajn, ale až do konce života to takhle přece pokračovat nemůže? A proto doufám, že se tomu další knihy budou třeba trochu věnovat. Neříkám, ať se tam emocionálně zhroutí nebo něco, ale prostě by bylo dobré, kdyby si to začali trochu víc uvědomovat.

Přece jen ale nemůžu říct nic jiného, než že jsem si tuhle knihu zatraceně užívala. Každičký krok jsem prošla spolu s hlavními postavami, držela jsem jim prsty, ať ten poklad najdou (a taky ať se jim nic nestane) a mnohdy jsem ji nedokázala ani odložit. Kvalitně podle mě za prvním dílem rozhodně vůbec neklesla, což je jen dobře. Na druhou stranu se sice ani nezvýšila, ale vzhledem k tomu, že jsem už minulému dílu dala pět hvězdiček hádám, že víc už asi ani očekávat nejde. 

Celkově jsem si tedy i druhý díl absolutně užívala - bylo tam dostatek akce, napínavých momentů, dokonce i nějaká ta menší překvapení. Knize taky rozhodně nechybí hlavní hrdinové, kterým nemůže člověk nic než fandit a absolutně je zbožňovat - protože Tory, Ben, Shelton a Hi jsou prostě úžasní a nikdo mi nenamluví opak. Zajímavé pro mě je to, že svým způsobem se s nimi všemi dokážu v některých ohledech naprosto sžít, i když mají každý jiné osobnosti. A rozhodně nemůžu tuhle knihu (a celkově i sérií) jinak než doporučit. Sakra, já už potřebuju třetí díl!

Žádné komentáře:

Okomentovat