pondělí 28. ledna 2013

Recenze: From What I Remember...

Autorky: Stacy Kramer & Valerie Thomas

Kylie: Mexiko? To je ale noční můra! Měla bych dělat poslední opravy na mé rozlučkové řeči. Promoce je dnes. Počkat, je to svatební prsten na mém prstě.
Max: Začalo to s Kyliiným notebookem a autem plným ukradené elektroniky a skončilo to v Ensenadě. Bylo to sexy, jak nás odtamtud dostala jako nějaká kočka v akčním filmu. Ale teď jsme tu uvízli a do promoce zbývá míň jak 24 hodin.
Will: Zachraňování Kylie Forbesové před ní samotnou je práce na plný úvazek. Naštěstí jsem se já, Will Bixby, pro tuto práci narodil. A když jsem zjistil, že uvízla v Mexiku s úžasným Maxem Langstonem, tak jasně, že jsem souhlasil, že jim skrz hranici přivezu pasy - ale není žádný důvod k tomu, abychom hned zase pospíchali domů. Párty teprve začíná.
Lily: Tohle se nemůže dít. Je to jako nějaký podlý vtip. Nebo špatný sen. Zavřu oči a když je znova otevřu, tak tu pořád jsou. Max s Kylie Floresovou, podivínem století. Spolu v posteli. Jestli si Kylie myslí, že se ho vzdám bez boje, tak se šeredně plete.

Život Kylie Floresové je většinově sestaven z rutiny, z obvyklých věcí, které se stávají tehdy, kdy mají a vše, co ji zajímá, je, aby měla skvělou rozlučkovou řeč na promoci a někam to dotáhla. Jenže v momentě, kdy má s Maxem Langstonem pracovat na školním projektu, se její perfektně zařízený život tak trochu zhroutí. Najednou je totiž poté, co jí někdo ukradne notebook, na cestě do Mexika. Ona ani Max nemají pas, tudíž žádný způsob, jak se dostat zpátky do Ameriky, a co je horší, hodiny pomalu odtikávají začátek promoce. Naštěstí má Kylie ale svého kamaráda Willa, který je ochotný jim pasy dovést. Teď jen musí čekat, dokud vlastně nedorazí.

Musím říct, že jsem nejdřív zas tolik nevěděla, co od téhle knihy čekat - to, že bude trošku bláznivější, bylo jasné. Už jen z tohohle důvodu jsem právě šáhla po téhle romanťárně. Protože když už si nějakou čtu, tak radši, ať je trochu bláznivější a mně se nestane, že mě postihne dávicí efekt. Samozřejmě tu je potom ta věc s tím, aby toho nebylo zase až moc. Podle mě jí má tahle kniha akorát. Sice je to značně na hranici uvěřitelnosti, na druhou stranu ale nic, u čeho bych protáčela oči a říkala si, co všechno tam proboha autorky vymýšlejí, protože až zas tolik si z kopýtka nevyhodily.

Asi nemůžu říct, že bych se snad dokázala s nějakou postavou nějak extra sžít - možná tak s Kylie a její 'obsesí' a touhou mít dobré známky. Na druhou stranu zase netoužím být ta úplně nejlepší, jako ona, takže je to spíš na půl. Maxe jsem si celkem oblíbila, docela mi i přišlo, že byl napsán i klukovsky a ne tak úplně tou 'ideologií' jak si holky myslí, že kluci přemýšlí, až zas tak rozdílně ale zase ne. Co se týče Willa... jeho postava mi ze začátku dala i celkem zabrat, protože jsem musela polovinu knihy uvažovat, zda si autorky opravdu představují, že se takhle chovají všichni homosexuální kluci, nakonec jsem si ale mohla oddechnout. Koho jsem ale rozhodně ráda neměla, byla Lily. Nemůžu si pomoct, holky jejího typu prostě já nijak nemusím.

Celkově se mi kniha určitě dobře četla. Rozhodně měla své mouchy a určitě bych ji nezařadila mezi své top knihy, přece jen se ale z mého pohledu jednalo o celkem příjemnou oddychovku, kterou jsem si ráda přečetla a kterou jsem taky měla přečtenou za poměrně krátkou dobu. Nejedná se o nic zas tolik složitého - na jednu stranu tam snad všechny postavy řeší nějaké své problémy a na konci knihy dojdou k nějakým těm rozhodnutím, některá jsou poznamenaná jejich výletem - třeba ta, která by třeba Kylie před celou touhle věcí nikdy neudělala. Ale rozhodně se nejednalo o něco náročného či nějak emocionálně ždímajícího - byla to prostě obyčejná, celkem romantická, oddechovka, která si mě přece jen dokázala získat a já to Maxovi a Kylie dokonce celkem přála.

Zase právě ale tohle musím vytknout - na knize jde vidět, že se autorky snažily s knihou podat nějaké to menší poslání, já knihu ale takhle absolutně nevnímala, pouze jako dobré zabavení, což je asi trošku špatně, když to tak vezmeme. I tak jsem se ale nakonec rozhodla pro trochu vyšší hodnocení, protože rozhodně nemůžu říct, že bych si knihu neužívala, či že by mě nebavila, či že by snad byla nějaká průměrná. Byla prostě jen zvláštní. A trošku šílená.