neděle 6. ledna 2013

Recenze: Avow

Autorka: Chelsea Fine
Knižní série: The Archers of Avalon #3

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★☆☆
Anotace:
Scarlet už si vzpomíná. Na všechno. Na její minulé životy, na Tristana a Gabriela, Nateho; všechno si to pamatuje včetně toho, jak se dostat k Fontáně mládí. Ale dochází jí čas.
Raven unesla Heather s Gabrielem, zatímco kletba, která Scarlet s Tristanem sužuje už staletí, se změnila a vystavuje oba milence ještě většímu nebezpečí než kdy předtím. Voda z Fontány mládí je jediná věc, která dokáže zachránit Scarlet a její milované. Ale ta voda něco stojí.
S jejich životy - a srdcemi - v sázce, Scarlet vede své přátele na nebezpečnou výpravu k Fontáně mládí. Tam, kde je věčný život možný, ale smrt je jistá.


Recenze může obsahovat spoilery.
Stejně jako druhý díl, i ten třetí pokračuje tam, kde předchozí skončil - po Scarlet a ostatních jde kupa popelavých mužů a jen co se s nimi vypořádají, tak zjistí, že čarodějka Raven, do které byl kdysi Gabriel zamilovaný, unesla Gabriela a Scarletinu kamarádku Heather. Teď je na Scarlet, Tristanovi a Gabovi, aby je našli. Scarlet už má navíc své vzpomínky zpátky a tudíž ví, kde se Fontána mládí nachází - ale i tak má celá věc nějaký ten háček. Co se minulosti a flashbacků týče, tak se dozvídáme, jak Scarletiny předchozí životy vlastně probíhaly a zjišťujeme, co Scarlet před svými společníky o Fontáně mládí tají.

Ačkoliv jsem tuhle sérií vždy považovala za spíše takovou průměrnou, oddechovou (no dobrá, se vším tím bojováním a zabíjením to možná moc oddechové není, ale svým způsobem je to přece jen 'milostný příběh' tudíž ano, oddechovou), tak jsem se na poslední díl této trilogie přece jen těšila a pořídila si ho do čtečky prakticky asi jen den poté, co vyšel. Nakonec to nedopadlo přesně podle mého očekávání.

Co musím na začátek, než začnu tuhle knihu naprosto kritizovat je to, že se mi na začátku Scarlet značně líbila - s tím, jak získala své vzpomínky, mi připadala trochu jiná a určitě to byla změna k lepšímu - především díky tomu, že už pořád nepřemýšlela, kdo je, co se tehdy a tehdy stalo a podobné a já ji v tu chvíli měla jako postavu opravdu ráda. Dokonce jsem v téhle knize už neměla v takové neoblibě Gabriela - jo, pořád mě místy štval, ale rozhodně o něco míň než v předchozích knihách. A jeho scény s Heather se mi opravdu líbily.

Ale teď už přejdu k tomu kameni úrazu - flashbacky. A tentokrát, prosím, ne roztroušené různě po knize, nýbrž hezky po sobě, od té doby, co se Scarlet stala polonesmrtelnou až do té doby, dokud naposledy nezemřela před událostmi této knihy. Já opravdu netuším, proč měla Chelsea takové nutkání to do té knihy všechno dát - copak nestačilo nějaké krátké vyprávění z pohledu přítomné Scarlet či alespoň ty události nějak pořádně shrnout a pořádně se věnovat až tomu předposlednímu životu? Protože až do té doby to bylo doslova o ničem.

A navíc, číst si o tom, co už se stalo, místo toho, abych si mohla číst o (mimochodem značně napínavých) událostech odehrávajích se v přítomnosti? Nejednou jsem uvažovala, zda to autorka vůbec myslí vážně a jestli na konci knihy nenajdu něco jako: "Haha, dělám si srandu, pravá verze knihy vyjde na konci prosince" nebo tak. Těšila jsem se na pořádnou akci. Těšila jsem se na to, že si mě ta kniha konečně pořádně získá (jak to na začátku vypadalo, že se stane) a těšila jsem se na to, že jí konečně budu moci dát čtyři hvězdičky. Dostala jsem pár stránek děje na začátku, milion stránek s flashbacky uprostřed a pár stránek pořádného děje na konci. Povídejte mi o zklamání.

Co mě taky mrzelo bylo to, že mi už někdy v polovině knize (neboli někdy tehdy, kdy jsem zjistila, jak to vlastně ohledně Fontány mládí je) došlo, jak to dopadne - co se stane, kdo přežije a kdo ne a kdo skončí s kým. A když se tak opravdu stalo, tak jsem se opravdu nemohla ubránit pocitu zklamání, že mě autorka prostě ničím vůbec nepřekvapila a závěr udělala naprosto předvídatelný. Sérií bych určitě doporučila, hlavně těm, kterým tyhle flashbacky nevadí. Ale za sebe dávám slabé tři hvězdičky a musím říct, že tenhle díl byl pro mě rozhodně nejslabším z celé série.

1 komentář:

  1. Tá obálka je prekrásna 8) Fialovú zbožňujem 8)
    Sériu však vôbec nepoznám.

    OdpovědětVymazat