čtvrtek 31. ledna 2013

RC Recenze: Fakt "šílenej" rok

Autor: Tim Collins
Knižní série: Deník úúúplně obyčejného upíra #2

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 224
Překlad: Dušek Zdík, Ph. D.

Česká anotace:
Jmenuji se Nigel Mullet. Když mi bylo patnáct, proměnil jsem se v upíra. Už navždy zůstanu v tomhle "skvělým" věku a věčně budu bojovat s akné a přeskakujícím hlasem. Teď nám začal další školní rok a já můžu konečně prohlásit, že jsem mezi spolužáky oblíbený. Navíc mám po více než osmdesáti letech holku, svou vysněnou Chloe. Jenže to by nesměl přijít nový spolužák Jason... Chloe mi přebral, dost mi komplikuje život, a to si nenechám líbit. Pomsta bude sladká. Co je vůbec tenhle Jason zač? Za každou cenu chci Chloe získat zpět, ale jak?



Stručný děj
Od té doby, co Nigel Mullet konečně získal do vínku své upíří superschopnosti (a i svou vysněnou lásku, Chloe), se jeho život od základů změnil - v tělovciku exceluje, dokonce po něm začínají koukat i nějaké další holky. A že to Nigelovi vyhovuje. Jenže potom do jejich školy přijde nový spolužák Jason, ze kterého se zdá, že jsou všichni, až na Nigela, paf.  A ještě k tomu naráží na další problém, když Chloe učaruje jeho upíří způsob života a chce po něm, aby ji za každou cenu přeměnil. A když neví, do čeho přesně jde, tak ji to Nigel nehodlá nechat udělat. S Chloe se nakonec rozejdou a vypadá to, že s ní odešly i jeho schopnosti...

Kolem a kolem
Opět se setkáváme s Nigelem - stoletým upírem, pro kterého jeho upířina nebyla vždy zrovna požehnání. A poté, co o své schopnosti opět jednou přijde, tak vše začíná nanovo. Jenže Nigel se jen tak zastrašit nenechá a dokonce (mimo jiné) napíše knížku. Musím říct, že právě ta část byla v knize asi tak moje nejoblíbenější. Ale opět jednou mi přišlo, že na to, že jsem se měla nejspíš opravdu smát, mi to s knihou zase tolik nešlo - určitě mi přišla lepší než první díl a na začátku jsem si dokonce říkala, že by mě teď mohla snad opravdu rozesmívat - silná chvilka ale nakonec přešla a já se opět jednou zasmála jen párkrát.

Není to v tom, že by Nigel nevyváděl naprosté trampoty či situace v jeho životě nebyly vtipné.  Mám ale dojem, že kdyby byly napsány snad jen trochu jinak, tak by mě zaujmout dokázaly. V tomhle stylu se ale stalo něco vtipného, či Nigel něco naprosto směšného provedl a mě to tolik vtipné nepřišlo, protože to bylo napsáno tak... suše.

O trochu lepší než předchozí díl
Jak už jsem psala - Fakt "šílenej" rok je určitě o něco lepší než jeho předchůdce. Nejedná se o žádnou slávu - i tak je to ale menší odpočinkové čtení, kterému jsem se místy celkem zasmála a kniha mě určitě dokázala zabavit, když už ne tolik pobavit. Rozhodně měla své slabé i silné stránky, místa, kdy jsem se pořádně zasmát dokázala - stejně jako u předchozího dílu pro mě ale neukázala svůj plný potenciál, který rozhodně měla. Určitě se nejedná o špatnou knihu, kterou bych vůbec nikomu nedoporučila - možná snad jen spíše mladším lidem, protože myslím, že kdyby mi bylo tak 12, tak by si mě vtipy v knize možná získaly o něco víc.

Překlad
Opět jednou jsem byla s překladem rozhodně spokojená - anglický originál jsem nečetla, takže nemůžu říct, jak moc se od překladu liší, za sebe jsem se ale rozhodně nemusela nad ničím pozastavovat a kniha se mi už jen díky němu četla o něco příjemněji.

Shrnutí a hodnocení
Ačkoliv jsem před přečtením byla trochu optimistická a doufala jsem, že by mě mohl druhý díl překvapit, tak se tak nakonec bohužel nestalo a i druhý díl ode mě, stejně jako ten první, také dostává 3 hvězdičky,které jsou pro tuto knihu tu pravé - rozhodně nebyla špatná, ale nebyla ani nijak skvělá.

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat