pondělí 31. prosince 2012

Recenze: Defiance

Autorka: C.J. Redwine
Knižní série: The Courier's Daughter #1

Mezi zdmi Baalbodenu, za stínem jeho krutého vůdce, má Rachel Adamsová tajemství. Zatímco ostatní dívky šijí šaty, pořádají večírky a poslouchají jejich mužské Ochránce, Rachel umí přežít v divočině a obratně zacházet s mečem. Když se její otec, Jared, nevrátí z kurýrní mise a je prohlášen za mrtvého, Velitel přidělí Rachel nového Ochránce, učně jejího otce, Logana - toho stejného kluka, kterému před dvěma lety vyznala lásku a který jí její srdce zase hned vrátil. Protože věří, že je její otec stále naživu, tak je Rachel rozhodnutá utéct a sama ho najít. Ale zrada Velitele stojí hodně a to, co na ni v Pustině čeká, by ji mohlo zničit.
Jako devatenáctiletý je Logan McEntire hodně věcí. Sitorek. Vyvrhel. Vynálezce. Jako učen městského vrchního kurýra se Logan soustředí na to, aby se naučil řemeslu a mohl tak utéct krutovládě v Baalbodenu. Ale jeho plán nikdy nezahrnoval to, že bude odpovědný za impulzivní dceru svého mentora. Logan je rozhodnutý ji ochránit, ale když se jeho plán na útěk pokazí a Rachel za to platí, tak si uvědomí, že má v sázce mnohem více než jen to, že zklame Jareda.
Zatímco si Rachel a Logan vybojovávají jejich cestu skrz Pustinu, sledování příšerou, kterou nelze zabít a armádou zabijáků, kteří touží po krvi, tak objeví romantiku, zármutek a pravdu, která podnítí válku, na kterou se lidé připravují už desetiletí.

Život za zdmi Baalbodenu nebyl nikdy zrovna úžasný - každá žena musí mít svého Ochránce, mnohdy se sama ani nemůže nikam pohybovat - což je pro někoho jako Rachel občas opravdu problém. Jenže taky to nebylo tak, že by si až tolik stěžovala - jenže potom se její otec nevrátí ze své kurýrní mise a Rachelin život se okamžitě obrátí naruby - počínaje tím, že byl dle otcovy vůle za jejího nového ochránce zvolet Logan McEntire, kluk, který jí kdysi zlomil srdce. A Rachel je navíc rozhodnutá, že je její otec stále naživu a je odhodlaná uniknout Baalbodenu a najít ho stůj co stůj. A stejně tak Logan. Jenže ani jeden z nich netuší, co všechno se jim vlastně postaví do cesty...

Abych se přiznala, od téhle knihy jsem toho ze začátku očekávala poměrně hodně a těšila jsem se na ni opravdu dlouho. Vypadala úžasně jak obálkou, tak anotací a já si jen říkala, jak dobré to nebude - a právě kvůli tomu jsme se i trochu bála, aby mě nakonec nezklamala. Nakonec to asi dopadlo tak půl na půl - v některých ohledech mě zklamala, v některých ne a někde, ačkoliv nezklamala, tak prostě jen tak úplně nedostála mému očekávání.

Abych, jako obvykle, začala s hlavní hrdinkou - Rachel... no, sympatická mi byla. Ale jestli mi někdo chce tvrdit, že to, že je snad jediná holka v Baalbodenu, co to umí s mečem a že je zrovna ona ta hlavní hrdinka, není klišé, tak se vám jen vysměju. Copak je něco špatného na tom, že ta holka bude jako všechny ostatní a ty věci se dejme tomu naučí až časem? V jiných knihách mi to zas tolik nevadí - radši tenhle typ než nějakou ukňouranou chudinku (ahoj, Zoel z Glitch), která ani nedokáže nic udělat sama, ale to chci občas vážně tak moc, když v těch knihách nechci tolik klišoidních věcí? Každopádně zpátky k Rachel - jak už jsem se zmínila, sympatická mi byla a taky jsem si ji celkem oblíbila, i když, jak už to tak bývá, tak jsem ji přece jen chtěla občas trochu proplesknout.

Druhý hlavní hrdina nese jméno Logan a ano, kniha je vyprávěná i z jeho pohledu. Proč, to netuším. Snad asi proto, abychom mohli pořád poslouchat, jak má rád Rachel, jak se musí dostat k Rachel a další. Teda, nechápejte mě špatně - romantická linka, ačkoliv byla celkem "tlustá", mi v téhle knize zase tolik nevadila - přece jen tam bylo dostatek akce, která to celkem vyvažovala. I tak jsem si ale snad vždy, když přišla Loganova kapitola jen říkala, že si zase hezky počtu, jak je Rachel úžasná. Samotný Logan mi zase tolik nevadil - rozhodně je to ten typ kluka, kterého by asi každá holka chtěla pro sebe. Zvlášť, kdyby na ni pořád tak myslel.

Ono toho celkově není té knize zase tolik vytknout - s hlavními hrdiny nemusíte být vždy úplně spokojení, aby se vám kniha líbila. Jenže přece jen se tam občas vyskytovaly trochu nudnější části, následně nahrazované částmi, které mě třeba opravdu bavily. Hlavním kamenem úrazu pro mě bylo ale asi to, jak rychle se romantická linka v knize vyvinula - vždyť ti dva si prakticky v hlavách urovnali, že se milujou, ještě předtím, než se vůbec nějaké pořádné věci semlely. Už jsem se v jiných recenzích zmiňovala, že tohle pro mě prostě není zábava. Jak jim mám pořádně fandit a chtít, ať jsou spolu, ať si uvědomí, že se mají rádi, když už spolu prakticky jsou?

I tak bych ale knize dala čtyři hvězdičky, protože špatná nebyla. Důvodem, proč ode mě dostala ale spíše takové lepší tři je ten, že jsem se do ní prostě nedokázala tak úplně dostat. Znáte to, máte knihu, ve které je příběh dobrý, romantická linka vám dejme tomu tolik nevadí, ale nějak se s tou knihou prostě nedokážete ztotožnit, nedokážete se do ní úplně dostat a prožívat ji spolu s postavami? Tak přesně tohle se mi stalo u Defiance. Určitě se jedná o dobrou knihu a jsem si jistá, že hodně lidí by naopak pohltit dokázala. I já sama si plánuji druhý díl s názvem Deception přečíst. Přece jen se pro mě ale nejedná o něco, z čeho bych byla nějak paf.