pátek 7. prosince 2012

RC Recenze: Motýlí křídla

Autorka: Veronika Bicker

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 168
Překlad: Alena Bezděková, Dagmar Steidlová

Česká anotace:
Elena se snaží zapomenout na nešťastnou smrt své sestry Laury. Jak přesně zemřela, to nikdo neví. Na stejném místě je o rok později nalezena další mrtvá dívka. Je to opravdu jen náhoda? Co způsobilo dopravní nehodu, při které zahynula Laura? Jaké tajemství v sobě nosí matka, která Elenu nechce spustit z očí? Náhlý zájem staršího pohledného Tristana, přicházející anonymní dopisy a potloukající se zakuklené postavy přimějí Elenu jednat. Bude hledat pravdu na vlastní pěst...


Stručný děj
Elenin život nikdy nebyl nic zvláštního - byla to prostě normální holka žijící normální život. Jenže potom její sestra Laura zemřela a Elena se víceméně normální snažit zůstala, což se jí dařilo - dokonce se o ni začal zajímat Tristan, ten asi tak nejpohlednější kluk na škole. Jenže potom byla nalezena další mrtvá dívka a Elenin život se opět jednou začne sypat jako domeček z karet, když začne pochybovat o všem, co dosud věděla. Nebo si alespoň myslela, že ví. Nakonec je Elena jen rozhodnutá odhalit, co se tu noc, kdy její sestra zemřela, vlastně stalo...

Kolem a kolem
Musím říct, že co se týče Eleny, tak ta mi místy přišla celkem v pohodě a místy jsem si naopak jen musela ťukat na čelo a říkat si, co to proboha dělá. Můj největší problém s ní byl asi ten, že si nejdřív říkala, jaká co není blbost a stejně potom třeba šla a tu danou věc udělala. Vím, že je to blbina, tak to snad nedělám, ne? Na druhou stranu mi ale nepřipadala hloupá nebo něco podobného a proto nemůžu říct, že by mě zas tolik iritovala. Jen jsem si ji prostě nijak zvlášť neoblíbila.

Myslím, že je škoda, že byla kniha tak krátká, protože kromě Eleny jsem prakticky neměla moc šanci ty postavy zas tolik poznat. jediný, který se tam vyskytoval o trochu víc, byl možná Tristan, toho jsem si ale nikdy zvlášť neoblíbila.

Co se tehdy stalo?
Na jednu stranu se mi na knize líbilo to, že autorka neudělala z Eleny nějakou detektivku, která tam všechno řeší a řeší, až to vyřeší a nejspíš si brzo podá přihlášku, aby se mohla přidat k FBI - na druhou stranu byl ale ten nedostatek pátrání to, co mi na knize vadilo. Elena nezačala celou tu situaci až někdy do tří čtvrtin knihy nijak řešit a potom už zbývalo jen pár stránek na to, aby se zbytek děje odehrál - kde je to pořádné pátrání, přemýšlení, co se tehdy stalo a kdo to udělal (což opravdu není žádná hádanka) a pořádně napjatá atmosféra?

Tohle rozhodně není thriller, co by mi snad nedal spát. Naopak, myslím, že jsem po dočtení vyspala celkem dobře. Já neříkám, že mě kniha vůbec nebavila - měla své části, kdy jsem se do ní dokázala celkem začíst a příběh celkově nebyl špatný - snad jen předvídatelný.

Překlad
Překlad se mi líbil - když už, tak i díky němu se mi kniha četla dobře a nad ničím jsem se nemusela pozastavovat. Musím říct, že jsem vždy ráda, když se překládají knihy i z němčiny, protože v té já vyloženě plavu a jindy bych rozhodně neměla možnost si nějakou tu knihu přečíst.

Shrnutí a hodnocení
Tohle rozhodně není kniha, u které bych se nějak extra nudila, nechtělo by se mi číst dál či bych musela každou chvíli odvracet oči, ať už nad blbostí hlavní hrdinky nebo nad tím, co se tam děje. Byla to prostě jedna z těch průměrných knih, které můžu dát jedině 3 hvězdičky, které jsou pro ni to pravé ořechové. Ale určitě bych doporučila lidem, kteří mají radši spíše odlehčené mysteriózní knihy.

Ráda bych tímto poděkovala nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku této knihy.

Žádné komentáře:

Okomentovat