úterý 9. října 2012

Recenze: Spider's Revenge

Autorka: Jennifer Estep
Knižní série: Elemental Assassin #5

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Staré zvyky umírají těžko. A já plánuju někoho zavraždit ještě předtím, než tahle noc skončí.
Zabíjení přece jen bývala moje práce na plný úvazek. Gin Blanco, taky známá jako Pavouk, nájemný vrah. A byla jsem v tom opravdu dobrá. Teď jsem připravená provést vraždu, na které skutečně záleží: Na Mab Monroeovou, nebezpečnou uživatelku ohňové magie, která mi zavraždila rodinu, když mi bylo třináct.
Nemyslela jsem si, že ta mise bude lehká, ale ukázalo se, že bude ještě složitější, než jsem si myslela. Ta mrcha ví, že po ní jdu. Takže teď mám za zadkem armádu nebezpečných lovců odměn, které najala, aby mě zajali. Vyhlásila odměnu i na hlavu mojí mladší sestry. Udržení Brii v bezpečí je moje priorita číslo jedna. Sejmutí Mab je hned za tím.
Je dobré, že mám svou silnou Ledovou a Kamennou magií - a mého neodolatelného milence Owena Graysona - kteří mi hlídají záda. K téhle bitvě se schylovalo už roky a je možné, že to nepřežiju. Ale jestli zemřu, tak s sebou vezmu i Mab... ať už pro to budu muset udělat cokoliv.

Recenze obsahuje spoilery.
Posledních pár týdnů měla Gin Blanco na mysli jediné - zbavit se Mab Monroe, živatelky ohňové magie, která jí ve 13ti zavraždila rodinu a kvůli které byla Gin nucena vyrůstat bez rodičů a oddělená od své sestry, o které si až donedávna myslela, že je mrtvá. A pro Gin okamžit pomsty už nastal, protože plánuje Mab zabít co nejdřív. Jenže potom se to pokazí a Gin zjistí, že to nakonec nebude ani trochu tak jednoduché, jak doufala, zvlášť, když má za zadkem lovce odměn, které na ni Mab poslala.

Na pátý díl mé oblíbené adult série jsem se opravdu těšila - opravdu se mi líbí styl, jakým Jennifer píše, líbí se mi, že se tu neustále něco děje a postavy si snad ani na chvíli neodpočinou, než je Jennifer hodí do další šlamastyky, ze které je plánuje vytáhnout a vy si jen říkáte, jak to chce sakra udělat. A právě proto si mě tato série tak získala - i přesto, že je většinově jasné, jak co skončí, tak si přece jen člověk musí říkat, jak se z toho ty postavy dostanou, protože si nedovede představit, že by z tohohle byla nějaká cesta ven. Jenže ona tam je a Jennifer nám, nebo alespoň mně, vždy vytře zrak.

A pátý díl, Spider's Revenge, rozhodně nebyl o nic jiný. Opět se nám dostalo nikdy nekončící akce, vtipných dialogů, dobře popsaných bojových scén - prostě toho všeho, díky čemu jsem si tuhle sérií oblíbila. Gin tentokrát čelí svému úhlavnímu nepříteli a není si jistá, zda konečný boj vůbec přežije - či zda se ho vůbec dočká, vzhledem k tomu, že po její hlavě touží lovci odměn. Ale Gin je rozhodnutá Mab porazit, už je kvůli tomu, že vypsala odměnu i na hlavu její mladší sestry Brie.

Hodně se mi na sérií líbí i to, že se postavy neustále vyvýjí a odhalují se o nich nová tajemství a i když si o některých můžeme myslet, že je známe, tak nás Jennifer opět přivede k opaku. Stejně tak jsem opravdu fanouškem páru Gin/Owen a opravdu doufám, že to těm dvoum spolu vydrží, protože Owen je pro ni prostě dokonalý. Stejně tak jsem fandila Brie a Finnovi. Love/hate vztahy, to je moje.
Už od začátku jasné, jak konečný boj v knize skončí, o tom žádná - přece jen, Jennifer píše další knihy v této sérií. I tak mě ale kniha mnohdy dokázala překvapit jinými věcmi. Musím říct, že konečný souboj opravdu stál za to a já rozhodně nebyla zklamaná, zvlášť, když tohle bylo to, na co jsem těch pět knih čekala. Snad jen navstává otázka toho, jak bude série pokračovat a zda si nadále udrží svou kvalitu i bez hlavního záporáka hned pěti knih a zda Jennifer nespadne do rutiny nová kniha - nový, ještě o něco hrozivější hlavní záporák. Myslím ale, že pokud budou další díly napsané jako ty předchozí, tak se nemusím bát toho, že by mě série omezela.

Říkala jsem to už několikrát a říkám to znovu - tahle série je rozhodně jednou z těch, které byste si neměli nechat uniknout a jestli hledáte nějakou novou dobrou adult sérií, tak rozhodně šáhněte po téhle.

Žádné komentáře:

Okomentovat