úterý 14. srpna 2012

Recenze: Girl of Nightmares

Autorka: Kendare Blake
Knižní série: Anna #2

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★★★

Anotace:
Už to byly měsíce, co Anna Korlov otevřela ve svém sklepě dveře do pekla a zmizela, ale lovec duchů Cas Lowood se nedokáže posunout dál.
Jeho přátelé mu připomínají, že se Anna obětovala, aby mohl Cas žít - ne chodit kolem polomrtvý. Ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná divá dívka nerovná té mrtvé, do které se zamiloval.
Teď vidí Annu všude: Někdy když je vzhůru a někdy zase v nočních můrách. Ale něco je opravdu špatně. Tohle nejsou jen sny. Anna se zdá být mučena, rozervaná vždy jinak a stále hrozději pokaždé, když se objeví.
Cas neví, co se Anně stalo, když zmizela do pekla, ale ví, že ať už teď prožívá cokoliv, tak si to nezaslouží.Anna zachránila Case více než jednou a teď je načase, aby jí tu laskavost oplatil.


Recenze může obsahovat spoilery.
Už to bylo šest měsíců, co Cas naposledy viděl Annu. Neboli přesněji, co Anna dotáhla sebe i Obeahmana, který chtěl zabít Case, do pekla. A Cas se přes to pořád nemůže dostat. Momentálně pro něj neexistuje jiná dívka než je Anna, ačkoliv on sám ví a chápe, proč Anna udělala to, co udělala. Jenže potom ji začně vidět jak ve dne, tak ve svých nočních můrách a s tím, jak se mu Anna vždy ukazuje, je rozhodnutý, že ji na tom místě, kde je, nenechá.

Musím říct, že na druhý díl Anny jsem se těšila už pěkně dlouho a čím se její datum vydání blížilo, tím natěšenější jsem byla a když mi kniha dorazila, tak jsem byla natěšená už jak malé dítě a do čtení jsem se pustila skoro hned poté, co mi dorazila. A musím říct, že Girl of Nightmares rozhodně nezklamala a Kendare se s jistotou vyhoupla na stupínek k mým nejoblíbenějším autorům.

Co se mi na knize hodně líbilo byl především značně viditelný vývoj postav, převážně Case a Carmel. Cas už není ten frajírek, který nám byl představen v první knize a rozhodně se mi zdá, že dokázal za tu dobu hodně dospět. I u Carmel jsme se dočkali nějakého toho vývoje a s tím byly i mé pocity ohledně ní jako na horské dráze, nakonec se mi Carmel ale přece jen líbila i tak, ačkoliv jsem měla občas opravdu velkou chuť ji přerazit její vlastní pálkou. Thomas byl, stejně jako v předchozí knize, úžasný a já měla občas i chuť ho pořádně obejmout. A Case. A Annu. A Casovu mámu. Prostě si s nimi udělat objímací kroužek.

Taky musím říct, že se mi rozhodně líbilo, jak to Kendare celé zakončila. Nějaká ta slza mi rozhodně ukápla, určitě bych ale nechtěla, aby to skončilo nějak jinak. Takhle to bylo... dokonalé. Pochybuji, že bych jiný konec vůbec přijmula. Kendare to, stejně jako celou knihu, napsala opravdu báječně. Možná se najdou nějací, kteří by si přáli značně jiný konec, či by se jim tenhle nelíbil, pro mě byl ale dokonalý. Kendare úžasně zakončila snad všechny dějové linky z první knihy a myslím, že jsme i dostali snad všechny odpovědi ke všem otázkám.

Musím říct, že je rozhodně škoda, že tahle série evidentně skončila už tak brzy, zároveň jsem ale ráda, že je jen dvoudílná. Alespoň to tak teda vypadá a já doufám, že se nepletu. Protože myslím, že to byl přesně ten správný počet dílů na to všechno vyřešit bez sebemenšího natahování a s tou správnou dávkou akce. Hádám, že se ale uvidí. Kendare momentálně pracuje na další sérií, tak kdoví, třeba se bude chtít ke Casovi a Anně vrátit.

Celkově se mi Girl of Nightmares líbila snad ještě víc než předchozí díl - vůbec jsem nebyla schopná knihu položit a celou jsem ji přečetla skoro na jeden zátah. Myslím, že to jde vyjádřit pouze jedním slovem, a to, že byla úžasná. Od začátku až do konce. Kendare má rozhodně talent a já se po Anně už úplně třesu na její novou sérií Antigoddess, jejiž první díl má vyjít někdy v roce 2013. Kombinace Kendare Blake + mnou také oblíbená řecká mytologie? Už aby to tu bylo! Ale mezitím vám všem, co jste Annu ještě nečetli, můžu rozhodně doporučit, abyste to okamžitě změnili.

Žádné komentáře:

Okomentovat