neděle 26. srpna 2012

Recenze: Forbidden

Autorka: Jana Oliver
Knižní série: The Demon Trappers #2

Riley už toho má až nad hlavu. Po zničující bitvě v Tabernaclu jsou trapeři mrtví a zranění, její přítel Simon je smrtelně zraněn a její milovaný, zesnulý otec byl nelegálně vyloven ze svého hrobu velmi silným necromancerem. Jako kdyby toho nebylo dost, tak je tu ještě Ori, sexy lovec démonů na volné noze, který ze sebe udělal Rileyina neoficiálního bodyguarda a Beck, až příliš ochranářský 'kamarád', který se chová spíše jako mrzutý děda. Se všemi těmi nepříjemnosti je Riley skoro připravená opustit Atlantu.
Ale když se počet démonů v Atlantě zvýší, tak Vatikán pošle své vlastní Lovce démonů, aby se postarali o jejich 'malý problém' a rozpoustá se peklo. Jenom Riley ví, že by mohla být středem pozornosti Pekla: ohromně silný démon pátét třídy po ní jde a ona ví, že její štěstí nemůže vydržet navždy.

Recenze obsahuje spoilery na předchozí díl.
Riley Blacktorneová to poslední dobou nemá v životě vůbec lehké - nejenže jí zemřel táta, navíc ho velmi silný necromancer opět přivedl zpátky k 'životu', ačkoliv k tomu Riley nedala povolení a dělala vše proto, aby se tak nestalo. Její sladký přítel Simon se navíc po své zkušenosti, kdy měl ke smrti opravdu blízko, začíná chovat značně divně a už to není ten sladký kluk, kterého Riley znala. A aby toho nebylo málo, tak se jí do života ještě plete Denver Beck, bývalý učedník jejího zesnulého otce, který jí neustále rád říká, co má dělat, a taky sexy lovec Ori, který Riley značně motá hlavu.

Poté, co se mi první díl této série sice opravdu líbil, ale přece jen ale nenadchl zdaleka tak, jak bych si byla přála, mi chvíli trvalo, než jsem se pustila i do druhého dílu. Celkově musím uznat, že se mi tento díl líbil o něco víc, než ten první, pořád ještě ale ne dost na to, abych mohla knize dát plných pět hvězdiček.

Musím říct, že se mi na knize hlavní líbí její reálnost a originalita. Teda, ta reálnost spíše v určitých mezích, vzhledem k tomu, že se jedná o knihu odehrávající se v blízké budoucnosti, kde svět okupují nejrůznější démoni. Mimo to mi ale přijde kniha opravdu reálná - to, jak Riley i jiní lidé na určité věci reagují a ani nejrůznější dialogy mi nepřijdou nijak divné. Rozhodně jsem se nemusela na ničím pozastavovat a ptát se sama sebe, co to tam ta autorka napsala, či si říkat, že by něco takového ve skutečné situaci ten člověk asi neřekl.

A opravdu se mi líbí originalita, která z knihy čiší. Zatímco v jiných knihách by vám bylo jasné, že se ta a ta věc nestane, protože skoro všechny young adult knihy svým způsobem v určitých situacích obsahují to samé a nic takového by autorka neudělala atakdále, tak v téhle knize si ničím takovým nemůžete být jistí a to se mi hodně líbí.

Mám i hodně ráda Riley, převážně kvůli té reálnosti - i když už nejsem jako ona, tak se do ní člověk přece jen svým způsobem dokáže sžít a má pocit, jakoby Riley nebyla jen postavou v knize. Alespoň já to tak cítím. Co se týče Becka, s ním mám takový... dalo by se říct komplikovaný vztah. Na jednu stranu dokážu pochopit, proč dělá či říká určité věci a že si dejme tomu nemůže pomoct, na druhou stranu to ale vnímám spíše z pohledu Riley a to tak, že se chová jako úplný blbec. Celkově ho ale mám svým způsobem ale ráda, protože vím, že se vždy snaží udělat tu správnou věc.

I přes to, že bych na téhle knize dokázala najít bezpočet kladů a důvodů, proč jí dát pět hvězdiček, tak mě do sebe kniha přece jen nedokázala tak úplně vtáhnout a některé pasáže mi místy přišly i nudné. Ačkoliv se jedná o opravdu dobrou knihu a já si rozhodně přečtu i další dva díly, tak si nejsem jistá, zda mě tahle série někdy chytne tak, aby se zařadila mezi mé nejoblíbenější. Ale zase, nikdy neříkej nikdy. A já vám ji i tak můžu určitě doporučit, protože za přečtení tahle série přece jen rozhodně stojí.