čtvrtek 26. července 2012

Recenze: Tangled Threads

Autorka: Jennifer Estep
Knižní série: Elemental Assassin #4

Čteno v: Angličtině
Hodnocení: ★★★

Anotace:
Raději bych se postavila tuctu smrtelných zabijáků v jednu noc, než abych se vypořádávala s něčím tak složitým, spletitým a křehkým jako jsou moje city.
Ale tady jsem. Gin Blancová, nájemný vrah v důchodu známý jako Pavouk. Postávám před dveřmi sexy podnikatele Owena Graysona jako nervózní puberťačka. Na owenovi se mi líbí tohle: neštítí se mé minulosti - nebo současnosti. A právě teď mám na čele terč.
Chladnokrevná uživatelka ohně Mab Monroeová najala jednu z nejchytřejších zabijáků, aby mě chytila. Elektra LaFleurová je nadaná a efektivní, se smrtelnou elektrickou magií, která je stejně silná jako moje ledová a kamenná magie. Což znamená, že je to padesát na padesát, která z nás tuhle bitvu nepřežije. Zamýšlím LaFreurovou zabít - nebo při tom zemřít - protože Mab chce, aby ta nájemná vražedkyně sejmula i mou mladší sestru, detektivku Briu Coolidgeovou.
Jediný problém je ten, že Bria netuší, že jsem její dávno ztracená sestra... nebo že jsem ten vrah, kterého v Ashlandu už týdny hledá. A to, co Bria neví, by nás mohlo zabít...

Recenze obsahuje spoilery.
Poté, co se Gin zbavila Mabiné osobní stráže, obra Eliotta Slatera a taky se k tomu veřejně přiznala, tak si získala plnou pozornost Mab Monroeové, s čímž počítala. A Mab taky neváhá - téměř okamžitě na ni pošle nájemnou vraždekyni Elektru LaFreurovou, aby ji jednou provždy vyřídila. Gin chce vidět Elektru mrtvou snad ještě víc, než ona ji, už jen z toho důvodu, že má vražedkyně za úkol zabít i Gininu mladší sestru, Briu, a Gin je odhodlaná jí v tom zabránit. Jenže Elektra má svou vlastní, elektrickou, magií, která rozhodně není slabá.

Musím říct, že za ty čtyři díly, se tahle série o Gin stala jednou z mých nejoblíbenějších. Každý díl mě bavil víc a víc, dokud jsem už třetímu dílu dala dokonce plných pět hvězdiček. A Tangled Threads rozhodně nejsou výjimka.

Musím říct, že se mi na těch knihách opravdu líbí, jak tak kousek po kousku odhalujeme nějaké věci o určitých postavách. Jennifer na nás jen tak nevybalila základní fakta a potom už se nesoustředila jenom na ten děj a dosažení toho cíle, který si Gin v dané knize zamane. Takhle se dál dozvídáme různé nové věci a zároveň se taky pomalu posunujeme v ději, který opravdu graduje a vypadá to, že Ginin souboj s Mab už není tak daleko.

Rozhodně se nemůžu dočkat, jak to bude pokračovat a hlavně jak se bude vyvíjet vztah Gin s Briou - přece jen si k sobě musí najít nějakou tu cestu. Pro Briu to rozhodně bude o trochu těžší, vzhledem k tomu, že byla vychována policajty a následně se jedním taky sama stala, věřím ale, že se k tomu časem dopracují. Hodně se mi i líbí vztah Gin a Owena a rozhodně doufám, že jim to spolu vydrží.

Tahle kniha se mi líbila asi stejně jako předchozí, třetí díl. Opět tam bylo hodně té akce, a ačkoliv bylo jasné, jak to mezi Gin a Elektrou nakonec dopadne, tak jsem si knihu přesto užívala a nemohla se dočkat, jak a co bude dál. Rozhodně už v knihách není ani stopy po tom něčem v prvním díle, s čím jsem se potýkala a co mi bránilo si tu knihu pořádně vychutnat.

Opravdu nemůžu říct, co mi na tom prvním (a trochu i druhém) díle zas tolik vadilo, přece jen toho tolik jiného není, můžu ale říct, že jsem ráda, že jsem to s tou sérií po tom prvním díle nevzdala, opravdu bych toho o hodně přišla. Pokud třeba hledáte nějakou novou a dobrou adult sérií, tak bych rozhodně neváhala a vybrala si právě tuhle od Jennifer. Má všeho tak akorát.

Žádné komentáře:

Okomentovat