pátek 25. května 2012

RC Recenze: Posedlost

Autorka: L.J. Smith
Knižní série: Temné vize #2

Počet stran: 248
Překlad: Olga Staníčková

Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami…
Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě?

Poté, co se Kaitlyn, Gabriel, Rob, Anna a Lewis dozvěděli o skutečných záměrech, které s nimi pan Zetes měl, se rozhodli z institutu utéct. Jejich cílem je najít tajemný bílý dům, který se jim objevuje ve snech a o jehož obyvatelích věří, že jim dokážou s jejich situací pomoct. Parta kamarádů se tedy vydává na cestu, ve které jim zkříží cestu nejedna překážka a také pár šokujících odhalení. Sice si uvědomují, že do lidí v bílém domě dávají příliš velké naděje na to, že jim pomůžou a vyřeší všechny jejich problémy, jinou možnost ale nemají a proto navzdory všemu ve své cestě pokračují.

Musím říct, že můj názor na Kaitlyn se ani ve druhé knize nezměnil - pořád je to pro mě taková průměrná postava, ale myslím, že pořád lepší, než kdyby mě neuvěřitelně iritovala, což je právě případ Roba - nemůžu si pomoct, ale je na mě až moc svatouškovský. Neříkám, že je to špatná věc, k srdci mi ale nepřirostl. Naopak jsem si ještě o trochu víc oblíbila Gabriela - přece jen to je o něco složitější postava a člověk občas i neví, co od něho očekávat. Líbili se mi i Anna a Lewis, ačkoliv neměli, stejně jako v prvním díle, zas tak velký prostor.

I pokračování za přečtení stojí
Co se týče druhého dílu, tak musím říct, že ačkoliv je parta neustále na cestách, tak mi připadalo, že se tam toho děje o trochu méně než v prvním díle, i tak se mi kniha ale líbila. Rozhodně to opět mělo ten nádech toho napětí a já i často musela číst další a další kapitoly, i když jsem si pořád říkala, že ještě jedna a konec, což je vždy dobré znamení. Rozhodně mě kniha dokázala pohltit a já občas ani netušila, co se bude dít dál. A převážně konec byl nadmíru zajímavý. Rozhodně musím říct, že se mi tento díl líbil asi tak, jako ten předchozí. Taky se mi líbí, jak všech pět spolu autorka už  minulém díle propojila - rozhodně to knize o něco dodává.

Překlad se mi, stejně jako u předchozího dílu, líbil. Opět mi stránky jen ubíhaly před očima a já se nad ničím nemusela pozastavovat.

Musím říct, že tahle série J.L. Smith se mi opravdu líbí a rozhodně ji nemůžu jinak než doporučit - ano, občas se v ní nějaká ta moucha najde, přece jen ale jedná o dobré knihy a já se rozhodně těším na pokračování. Druhému dílu opět nemůžu dát jinak než 4 hvězdičky a určitě se těším, jak to celé dopadne.